|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L. | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSA KAR (musa.kar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mikrobiyal Biyoteknoloji konusunda temel bilgiyi vermeyi, kullanılan güncel metod ve teknikleri tanıtmayı ve mikroorganizmaların, tıp, enerji, biyo-güvenlik, çevre ve malzeme bilimiyle bağlantılı biyoteknolojik uygulamaları hakkında bilgi edinilmesini amaçlamıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mikrobiyal Biyoteknolojinin uygulama alanlarını ve mikroorganzimaların tıp, çevre, biyogüvenlik ve endüstriyel alanlardaki uygulamalarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir PÇ-4 Moleküler Biyoloji ve genetik alanındaki uygulamalarda, toplumsal ve evrensel değerlere duyarlı, ülke öncelikli alanlarını gözeten, araştıran ve bu konularda üretim yapan ve katkı sağlayan, etik ve sorumluluk sahibi birey olur PÇ-8 Eğitim, endüstri, tarım, sağlık, çevre, enerji ve biyoteknoloji alanlarında disiplinler arası çalışmalara katılabilir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Mikrobiyal Biyoteknoloji alanında kullanılan mikroorganizmaları, moleküler mikrobiyal metodları ve potansiyel araştırma alanlarını açıklayabilir |
PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır PÇ-12 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mikrobiyal Biyoteknolojinin temelleri, tarihçesi ve uygulama alanları; biyoteknolojide kullanılan Prokaryotik ve Ökaryotik Mikroorganizmalar ve biyoteknolojik ürünleri; Biyoteknolojide kullanılan moleküler mikrobiyal teknikler; Diagnostik amaçlı moleküler mikrobiyal tanılama metodları; Bakteri sentetik genomları; omiks teknolojisi ve mikrobiyal biyoteknolojideki uygulamaları; İnsan mikrobiyom projesi; biyosilahlar ve biyoteknoloji; Biyosensörler ve çevresel uygulama alanları; Biyoyakıt üretimi ve araştırma olanakları; Biyoremediyasyon teknolojisinin çevresel uygulamaları; Biyomadencilik ve uygulama alanları; Biyomalzeme üretimi ve uygulama alanları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mikrobiyal Biyoteknolojinin geçmişi ve bu günü; Uygulama Alanları | Anlatma Yöntemi |
2 | Mikrobiyal Çeşitlilik ve Biyoteknolojide kullanılan Prokaryotik ve Ökaryotik Mikroorganizmalar, metabolik ürünleri ve Uygulama Alanları | Anlatma Yöntemi |
3 | Biyoteknolojide kullanılan moleküler mikrobiyal teknikler | Anlatma Yöntemi |
4 | Tıbbi Biyoteknoloji: Moleküler Mikrobiyal Tanılama | Anlatma Yöntemi |
5 | Mikrobiyal Genomlar ve Yapay Bakteriyel Genomlar | Anlatma Yöntemi |
6 | -omiks teknolojisi; Metagenomiks; metatranskriptomiks ve metaproteomiks | Anlatma Yöntemi |
7 | İnsan Mikrobiyomu | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Biyosilahlar ve Biyoteknoloji | Anlatma Yöntemi |
10 | Biyosensörler | Anlatma Yöntemi |
11 | Biyoyakıt Teknolojisi: Prokaryotik Mikroorganizmalar | Anlatma Yöntemi |
12 | Biyoyakıt Teknolojisi: Ökaryotik Mikroorganizmalar | Anlatma Yöntemi |
13 | Biyoremediyasyon | Anlatma Yöntemi |
14 | Biyomadencilik | Anlatma Yöntemi |
15 | Biyomalzemeler | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | - Biyoteknolojiye Giriş, Michael A. Palladino, William J. Thieman; Çeviri Editörü: Mücella Tekeoğlu; Pearson Benjamin Cummings, USA; 3. baskı, (2013). | |
2 | Microbial Biotechnology: Fundamentals of Applied Microbiology, Alexander N. Glazer ve Hiroshi Nikaido; Cambridge University Press, USA; 2. edition, (2007). - Brock Biology of Microorganisms, Madigan, M., Martingo, J. M., Parker, J., Pearson Benjamin Cumm | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 4 | 2 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 2 | 5 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 3 | 3 | 9 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 3 | 3 | 9 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 169 |