|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MATEMATİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SURE KÖME (sure.kome@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, integral denklemlerinin temel kavramlarını, çözüm yöntemlerini ve uygulamalarını öğretmek ve çözüm teknikleri geliştirmelerini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Diferansiyel denklemleri integral denklemlere ve integral denklemleri diferansiyel denklemlere çevirebilir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Bazı integral denklemlerin çözümlerini elde edebilir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Fredholm integral denklemlerini tanıyabilir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Volterra integral denklemlerini tanıyabilir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Fredholm denklemleri, Volterra integral denklemleri, İntegral denklemlerin adi diferansiyel denklemlere uygulanması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İntegral denklemler hakkında temel bilgiler | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 2 | İntegral denklemlerin çözümü | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 3 | Lineer diferansiyel denklemlerin Volterra integral denklemine dönüştürülmesi | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 4 | Volterra integral denklemin Lineer diferansiyel denkleme dönüştürülmesi | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 5 | Fredholm integral denklemlerine giriş | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 6 | Dejenere çekirdekli Fredholm integral denklemleri | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 7 | Hammerstein tipi integral denklemler | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Fredholm integral denklemlerinin özdeğerleri ve özfonksiyonları | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 10 | Çekirdek ile Çözücü çekirdek arasındaki ilişki | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 11 | İtere (Ardışık) Çekirdekler | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 12 | Fredholm integral denklemlerin çözümü için ardışık yaklaşımlar yöntemi | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 13 | Volterra integral denklemlerine giriş | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 14 | Volterra integral denklemlerin çözücü çekirdek yardımıyla çözülmesi | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 15 | Volterra integral denklemlerin çözümü için ardışık yaklaşımlar yöntemi | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kevser Özden Köklü, İntegral Denklemler, Papatya Yayıncılık, 2018. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| 1) Ders Kitabı -Kevser Özden Köklü, İntegral Denklemler, Papatya Yayıncılık, 2018. 2) Ders Notları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 2 | 20 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 2 | 30 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| Ders öncesi bireysel çalışma | 5 | 14 | 70 |
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||