|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSA AVNİ AKÇE (akce@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yer şekillerinin özellikleri, oluşum ve gelişmeleriyle mekansal dağılış ve değişikliklerini sebep-sonuç ilişkileri içinde inceleyen jeomorfoloji konusunda temel bilgiler vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dersin amaçlarında belirtilen ve içerikte verilen tüm konuları kavrar |
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-2 | Yer şekillerinin oluşumunda, gelişiminde ve değişiminde iç ve dış kuvvetlerin etkilerini kavrama |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-3 | Akarsu topografyasının dünya ölçeğinde ve ülkemizde dağılışını bilerek, oluşturduğu şekilleri karşılaştırma |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Jeomorfolojinin tanımı, ana yer şekilleri, yer şekillerinin oluşum ve gelişmeleri üzerinde rol oynayan etmen ve süreçler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Jeomorfolojinin tanımı ve kısa tarihçe Ana yer şekilleri | Uzaktan konu anlatımı |
2 | 2 Yer şekillerinin oluşum ve gelişmelerinde etkili olan etmen ve süreçler 2.1 Yer kabuğu hareketleri 2.1.1 Yerküre: jeosferler ve özellikleri 2.1.2 Epirojenik hareketler 2.1.3 Orojenik hareketler 2.1.4 Kırılma ve faylanmalar 2.1.5 Depremler | Uzaktan konu anlatımı |
3 | 2.2 Yapı 2.2.1 Litolojik yapı: Kayaçlar | Uzaktan konu anlatımı |
4 | 2.2.2 Litolojik yapı: Kayaçla Kayaçların yer şekilleri üzerinde etkili olan fiziksel ve kimyasal özellikleri | Uzaktan konu anlatımı |
5 | 2.2.3 Tektonik yapı | Uzaktan konu anlatımı |
6 | 2.3 Volkanizma 2.3.1 Derinlik volkanizması ile oluşan intrüsif kütleler 2.3.2 Volkanizmayla yer yüzüne çıkan maddeler ve oluşturdukları yerşekilleri | Uzaktan konu anlatımı |
7 | 2.4 İklim 2.5 Aşındırma etmen ve süreçleri 2.5.1 Fiziksel parçalanma 2.5.2 Kimyasal ayrışma 2.5.3 Yer altı suları 2.5.4 Akarsular ve seyelan 2.5.5 Buzullar 2.5.6 Dalgalar ve akıntılar 2.5.7 Rüzgarlar 2.5.8. Canlılar | Uzaktan konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1.1 Süre 1.1.1 Jeolojik zaman ve devirler 1.1.2 Jeolojik zamanlarda yeryüzünün görünümü | Uzaktan konu anlatımı |
10 | 3 Akarsu topografyası 3.1 Yer şekilleri 3.1.1 Aşındırma şekilleri | Uzaktan konu anlatımı |
11 | 3.1.2 Biriktirme şekilleri | Uzaktan konu anlatımı |
12 | 4 Kurak ve yarıkurak bölgeler topografyası 4.1 Giriş 4.1.1 Kurak ve yarı kurak bölgelerin genel özellikleri 4.1.2 Kurak ve yarı kurak bölgelerin oluşum nedenleri 4.1.3 Şekillendirici etmen ve süreçler 4.2 Yer şekilleri 4.2.1 Deflasyon çukurları 4.2.2 Yardanglar 4.2.3 Tanık tepeler 4.2.4 Hamada ve regler 4.2.5 Bolsonlar 4.2.6 Playalar 4.2.7 Pedimentler 4.2.8 Bahadalar 4.2.9 İnselbergler 4.2.10 Kanyonlar 4.2.11 Kumullar 4.3 Jeomorfolojik gelişim | Uzaktan konu anlatımı |
13 | 5 Buzul topografyası 5.1 Giriş 5.1.1 Buzul oluşumu 5.1.2 Buzul tipleri | Uzaktan konu anlatımı |
14 | 5.2 Yer şekilleri 5.2.1 Aşındırma şekilleri 5.2.2 Biriktirme şekilleri 5.2.3 Yeryüzünün başlıca buzul sahaları | Uzaktan konu anlatımı |
15 | 6 Buzul çevresi bölgeler topografyası 6.1 Yer şekilleri | Uzaktan konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Jeomorfoloji-1, Sırrı ERİNÇ Jeomorfoloji-2, Sırrı ERİNÇ | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Jeomorfolojinin Ana çizgileri-1, M. Yıldız HOŞGÖREN Jeomorfolojinin Ana çizgileri-2, M. Yıldız HOŞGÖREN |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 20 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 20 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 1 | 10 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 77 |