|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUSA AVNİ AKÇE (akce@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, jeoloji biliminin ve temel çalışma alanlarının tanıtılması, ana kayaç türlerinin ve genel özelliklerinin kavranılması, yer şekilleri ve oluşum süreçleri konusunda temel bilgiler vermektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Jeoloji bilimi ve jeoloji mühendisliği hakkında temel düzeyde bilgilere sahip olabilir. |
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Yerkürenin iç yapısını ve özelliklerini anlayabilir. |
PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Ana kayaç türlerini ve kayaç çevrimini açıklayabilir. |
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme PÇ-11 Peyzaj yapıları ve malzemelerini tanıyabilme, konstrüksiyon detayları geliştirebilme ve peyzaj mühendisliği temelinde uygulama becerisi kazanabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Yer şekillerinin oluşumunda, gelişiminde ve değişiminde iç ve dış kuvvetlerin etkilerini kavrayabilir. |
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Jeoloji bilimine giriş, yerkürenin iç yapısı, levha tektoniği, jeolojik zamanlar, kayaç türleri ve genel özellikleri, iç kuvvetler ve dış kuvvetler, ana yer şekilleri ve oluşumları, tıbbi jeoloji. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Jeoloji bilimine giriş, jeoloji hakkında temel bilgiler, jeoloji mühendisliğinin çalışma alanları | Konu anlatımı |
| 2 | Yerkabuğu ve yer içinin tanıtılması | Konu anlatımı |
| 3 | Dünya'nın yapısı ve levha tektoniği | Konu anlatımı |
| 4 | Jeolojik zamanlar ve Dünya jeolojik tarihçesinde meydana gelen önemli olaylar | Konu anlatımı |
| 5 | Kristaller, mineraller ve kayaçlar, kayaç oluşturan mineraller ve genel özellikleri | Konu anlatımı |
| 6 | Ana kayaç türleri ve genel özellikleri | Konu anlatımı |
| 7 | Ana kayaç türleri ve genel özellikleri (devam), kayaç çevrimi | Konu anlatımı |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İç ve dış jeolojik süreçler (Endojenik süreçler: Epirojenik hareketler, Orojenik hareketler) | Konu anlatımı |
| 10 | İç ve dış jeolojik süreçler (Endojenik süreçler: Volkanizma) | Konu anlatımı |
| 11 | İç ve dış jeolojik süreçler (Endojenik süreçler: Depremler) | Konu anlatımı |
| 12 | İç ve dış jeolojik süreçler (Eksojenik süreçler: Günlenme, Erozyon, Kütle hareketleri, Sedimantasyon) | Konu anlatımı |
| 13 | Türkiye'de volkanizma | Konu anlatımı |
| 14 | Türkiye'nin tektonik yapısı ve depremselliği | Konu anlatımı |
| 15 | Tıbbi Jeoloji: Kayaçların, minerallerin ve jeolojik süreçlerin sağlık üzerindeki etkileri | Konu anlatımı |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Monroe, S.J., Wicander, R., 2007. Fiziksel Jeoloji, TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası Çeviri Serisi No:1 (Çeviri Editörleri: K.Dirik, M.Şener) | |
| 2 | Lutgens, F.K., Tarbuck, E.J., Tassa, D.2013. Genel Jeoloji Temel İlkeleri, Nobel Akademik Yayıncılık (Çeviri Editörü: C. Helvacı). | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders sunumları, ders notları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 40 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 12 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||