Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Eğitim sosyolojisinin temel kavramlarını ve gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Eğitimin ve okulların toplumsal işlevlerini değerlendirebilir |
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Eğitim sistemlerini ve okulları anlamada sosyolojik bakış açısını kullanabilir |
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bir süreç olarak eğitim ve öğretim sürecini etkileyen etmenler Eğitim Sosyolojisinde Kuramlar Toplumsallaşma ve eğitimin toplumsal işlevleri Toplumsal değişim ve yabancılaşma Toplumsal bir sistem olarak okul ve sınıf Toplumsal bir sistem olarak okul ve sınıf Toplumsal bir sistem olarak okul ve öğretmenlik mesleği Toplumsal hareketlilik, tabakalaşma ve eğitim Eğitimin kültürel temelleri, küreselleşme ve farklı ülkelerin eğitim sorunları Eğitimin ekonomik temelleri, sosyal sınıflar ve fırsat eşitliği Eğitim-İletişim ve demokrasi Okul-çevre ilişkileri ve şiddet |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Bir süreç olarak eğitim ve öğretim sürecini etkileyen etmenler |
Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
2 |
Eğitim Sosyolojisinde Kuramlar |
Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
3 |
Toplumsallaşma ve eğitimin toplumsal işlevleri |
Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
4 |
Tartışma oturumu |
Tartışma |
5 |
Toplumsal değişim ve yabancılaşma |
Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
6 |
Toplumsal bir sistem olarak okul ve sınıf |
Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
7 |
Toplumsal bir sistem olarak okul ve öğretmenlik mesleği |
Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Toplumsal hareketlilik, tabakalaşma ve eğitim |
Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
10 |
Eğitimin kültürel temelleri, küreselleşme ve farklı ülkelerin eğitim sorunları |
Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
11 |
Eğitimin ekonomik temelleri, sosyal sınıflar ve fırsat eşitliği |
Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
12 |
Tartışma oturumu |
Tartışma |
13 |
Eğitim-İletişim ve demokrasi |
Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
14 |
Okul-çevre ilişkileri ve şiddet |
Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
15 |
Genel tekrar ve değerlendirme |
Tartışma |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Giddens, A. (2005). Sosyoloji. İstanbul: Kırmızı Yayınları |
2 |
Giroux H. A. "Eleştirel Pedagojinin Vaadi", Kalkedon Yay. |
3 |
Apple, Michael, W. (2006) "Eğitim ve İktidar", Kalkedon Yay. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
1.Berna Fildişi, “Marx, Durkheim ve Weber üzerinden klasik dönem sosyolojisinde modern devlet ve modern ordular”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(3), 1860-1876, 2018 2. Ahmet Kesici, “Durkheim’in Görüşleri Doğrultusunda Küreselleşme Olgusu ve Eğitimin Küresel İşlevi”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Haziran 2018 22(2): 977-988, 3. Tayfun Atay, “Savaş, Açlık, Salgın: Malthus’un Hayaleti” |