Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Felsefe ile ilgili temel kavramaları ve bilim felsefe ilişkisi açıklar. |
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Eğitim sistemini felsefi açıdan irdeler. |
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Eğitim felsefesi ile ilgili teorileri açıklar |
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Kendi mesleğine yönelik bir eğitim felsefesi edinir. |
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Eğitimi etkileyen felsefi akımları bilir |
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Felsefenin temel konuları ve sorun alanları; varlık, bilgi, ahlak/değerler felsefesi ve eğitim; temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, natüralizm, ampirizm, rasyonalizm, pragmatizm, varoluşçuluk, analitik felsefe) ve eğitim; eğitim felsefesi ve eğitim akımları: Daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, varoluşçu eğitim, eleştirel/radikal eğitim; İslam dünyasında ve Batıda bazı felsefecilerin eğitim görüşleri; insan doğası, bireysel farklılıklar ve eğitim; bazı siyasi ve ekonomik ideolojiler açısından eğitim; Türkiye’de modernleşme sürecinde etkili olan düşünce akımları ve eğitim; Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri.Aristoteles, Socrates, J. Dewey, İbn-i Sina, Farabi, J. J. Rousseau vd.) eğitim görüşleri; insan doğası, bireysel farklılıklar ve eğitim; bazı siyasi ve ekonomik ideolojiler açısından eğitim; Türkiye’de modernleşme sürecinde etkili olan düşünce akımları ve eğitim; Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Tanışma ve ders hakkında bilgilendirme |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 |
Felsefenin temel konuları ve sorun alanları |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 |
Eğitim ve felsefe ilişkisi |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 |
Varlık/bilgi/ahlak ve değerler felsefesi |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 |
İdealist, daimici ve realist eğitim felsefeleri
|
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 |
Esasici ve pragmatist eğitim felsefeleri
|
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 |
İlerlemeci, varoluşçu ve yeniden kurmacı eğitim felsefeleri |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Eleştirel/radikal görüşler |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 |
Batı ve İslam Dünyası Eğitim Görüşleri |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 |
İnsan doğası, bireysel farklılıklar ve eğitim |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 |
Bazı siyasi ve ekonomik ideolojiler açısından eğitim |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 |
Türkiye’de modernleşme sürecinde etkili olan düşünce akımları ve eğitim |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 |
Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 |
Uygulamalı çalışmalar (film, haber, karikatür vs. incelemesi) |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Cevizci, A. (2012). Eğitim Felsefesi. İstanbul: Say Yayınları |
2 |
Ergün, M. (2009). Eğitim Felsefesi. Ankara: Pegem Akademi |
3 |
Gerald E. G. (2006). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Ankara: Ütopya Yayınevi |
4 |
Noddings N. (2016), Eğitim Felsefesi, (Çev.) Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık |
5 |
Sönmez, V. (2009). Eğitim Felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders notları, Bilgisayar |