Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ADEAE 202 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ADEAE 202 Adı: ALMANCA ÖĞRETİM PROGRAMLARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BİLAL ÜSTÜN (bustun@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Almanca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Almanca dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi incelemek ve güncel Almanca dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı becerileri irdelemek ve kademeler arasındaki Almanca dersi öğretim programlarının ilişkisi ile kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterliliklerini araştırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İlköğretim kademelerine göre müfredatları analiz edebilir PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 ortaöğretim kademesine göre müfredatı analiz eder PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Genel milli eğitim müfredat yapısını çözer PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Yabancı dil öğretimi ile müfredatlarının analizini yapar PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyalleri tartışır PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Almanca dersi öğretim programlarının ilişkisini kurar PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; Almanca dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel Almanca dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kademeler arasındaki Almanca dersi öğretim programlarının ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramların tartışılması Fragen zur Unterrichtsmethodik. Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları
2 Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramların tartışılması. Methodenkarten für Lehrer/innen Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları
3 Almanca dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişiminin tartışılması Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları
4 Almanca dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişiminin tartışılması. Methodenkarten für Schüler/innen Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları
5 güncel Almanca dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı becerilerin incelenmesi Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları
6 güncel Almanca dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı becerilerin incelenmesi Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları
7 öğrenme ve alt öğrenme alanlarının incelenmesi Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları
8 Ara Sınav
9 öğrenme ve alt öğrenme alanlarının incelenmesi Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları
10 kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisinin tartışılması Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları
11 kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisinin tartışılması Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları
12 kademeler arasındaki Almanca dersi öğretim programlarının ilişkisinin tartışılması Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları
13 kademeler arasındaki Almanca dersi öğretim programlarının ilişkisinin tartışılması Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları
14 kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyallerin incelenmesi Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları
15 ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterliliklerinin tartışılması Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Online pdf müfredat dökümanları
2 Almanca Dersi Öğretim Programı.ttkb.meb.gov.tr
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kademelere göre Almanca dersi öğretim programları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 7 21
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 85