|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BİLAL ÜSTÜN (bustun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Almanca dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi incelemek ve güncel Almanca dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı becerileri irdelemek ve kademeler arasındaki Almanca dersi öğretim programlarının ilişkisi ile kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterliliklerini araştırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlköğretim kademelerine göre müfredatları analiz edebilir |
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | ortaöğretim kademesine göre müfredatı analiz eder |
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır. PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Genel milli eğitim müfredat yapısını çözer |
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yabancı dil öğretimi ile müfredatlarının analizini yapar |
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyalleri tartışır |
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Almanca dersi öğretim programlarının ilişkisini kurar |
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; Almanca dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel Almanca dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kademeler arasındaki Almanca dersi öğretim programlarının ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramların tartışılması Fragen zur Unterrichtsmethodik. | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları |
2 | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramların tartışılması. Methodenkarten für Lehrer/innen | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları |
3 | Almanca dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişiminin tartışılması | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları |
4 | Almanca dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişiminin tartışılması. Methodenkarten für Schüler/innen | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları |
5 | güncel Almanca dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı becerilerin incelenmesi | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları |
6 | güncel Almanca dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı becerilerin incelenmesi | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları |
7 | öğrenme ve alt öğrenme alanlarının incelenmesi | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları |
8 | Ara Sınav | |
9 | öğrenme ve alt öğrenme alanlarının incelenmesi | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları |
10 | kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisinin tartışılması | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları |
11 | kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisinin tartışılması | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları |
12 | kademeler arasındaki Almanca dersi öğretim programlarının ilişkisinin tartışılması | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları |
13 | kademeler arasındaki Almanca dersi öğretim programlarının ilişkisinin tartışılması | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları |
14 | kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyallerin incelenmesi | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları |
15 | ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterliliklerinin tartışılması | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışmaları |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Online pdf müfredat dökümanları | |
2 | Almanca Dersi Öğretim Programı.ttkb.meb.gov.tr | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kademelere göre Almanca dersi öğretim programları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 85 |