Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ADEAE 301 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ADEAE 301 Adı: ALMANCA DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ 1 Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FAİK ÖMÜR (faikomur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yazma Becerisini analiz edebilir PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır.
PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 okuma becerisini analiz eder. PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 dinleme becerisini irdeler PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 konuşma becerisini irdeler PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 yabancı dil öğretim becerilerini irdeler PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 müfredat ile dil becerilerini ilişkilendirilebilir PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yabancı dil becerileri ve bunların öğretimi ile ilgili temel kavramların tanıtılması; Almanca öğretimi bağlamında sözcük, dil bilgisi, sesletim ve ülke bilgisine ilişkin tekniklerin ve stratejilerin incelenmesi; kuramsal ve uygulamalı bakış açıları çerçevesinde öğretim malzemelerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yabancı dil becerileri ve bunların öğretimi ile ilgili temel kavramların tanıtılması Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması
2 Yabancı dil becerileri ve bunların öğretimi ile ilgili temel kavramların tanıtılması Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması
3 Yabancı dil becerileri ve bunların öğretimi ile ilgili temel kavramların tanıtılması Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması
4 Almanca öğretimi bağlamında sözcük, dil bilgisi, sesletim ve ülke bilgisine ilişkin tekniklerin ve stratejilerin incelenmesi Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması
5 Almanca öğretimi bağlamında sözcük, dil bilgisi, sesletim ve ülke bilgisine ilişkin tekniklerin ve stratejilerin incelenmesi Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması
6 Almanca öğretimi bağlamında sözcük, dil bilgisi, sesletim ve ülke bilgisine ilişkin tekniklerin ve stratejilerin incelenmesi Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması
7 kuramsal ve uygulamalı bakış açıları çerçevesinde öğretim malzemelerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi. Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 kuramsal ve uygulamalı bakış açıları çerçevesinde öğretim malzemelerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi. Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması
10 kuramsal ve uygulamalı bakış açıları çerçevesinde öğretim malzemelerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi. Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması
11 Konuşma becerisinin irdelenmesi Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması
12 Yazma becerisinin irdelenmesi Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması
13 Okuma becerisinin irdelenmesi Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması
14 Dinleme becerisinin irdelenmesi Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması
15 Dört dil becerilerinin incelenmesi Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kast, B. (1999). 12: Fertigkeit Schreiben: Fernstudienangebot Germanistik: Deutsch als Fremdsprache (Das Fernstudienangebot Deutsch als Fremdsprache) Berlin: Langenscheidt
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 9-14 5 15
9.Proje
Final Sınavı 16 2 45

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 7 7
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 7 7
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 8 16
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 2 14 28
0
0
Toplam İş Yükü 144