|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FAİK ÖMÜR (faikomur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Almanca öğretiminde ders içeriği ve gereçleri tasarımı teori ve ilkeleri (örn.: Almanca öğretiminde içerik ve gereç seçimi, uyarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi) ve Almanca ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşler; yöntem, ideoloji ve ders kitabı yazarı arasındaki ilişki; ders içeriği ve gereçlerinin seçimi ile ilgili format: öğrencinin dil yeterliliği, öğrenilebilirlik, kullanım kolaylığı, kültürel içerik, iletişimsel etkileşimin uygunluğu ve dil kullanımı, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenle etkileşimde bulunmasına yardımcı olan bütünce bazlı otantik, gerçek dünya bağlamında konuşlanmış gereçler; dil öğretimi için gereç uyarlaması ve geliştirilmesi, belirli öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ders kitabı gereçlerinin uyarlanması, Almanca öğretmeni adaylarının kendi öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlamaları; Almanca içerik ve gereç değerlendirmesi, Almanca ders kitabının ADE sınıf ortamında kullanımı ile ilgili dil gereçleri ve ders kitabı değerlendirme kriterleri ve içerik ve gereç tasarımı üzerine güncel ADE yöntemleri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Almanca dersi ile ilgili ders kitaplarını tanır. |
PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır. PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Almanca dersi ile ilgili araç gereçleri tanır ve bunları etkin kullanabilir. |
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır. PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Bağımsız olarak kendisi ders materyali ve içeriği geliştirebilir. |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir. PÇ-3 Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder. PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır. PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Okullarda okutulan Almanca derslerine yönelik yaşa, seviyeye, öğrenme koşullarına vs. uygun malzeme geliştirmek, uyarlamak ve değerlendirmek. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Almanca ders kitabı içeriği nasıl olmalı? | Anlatma Tartışma Soru Cevap Beyin Fırtınası |
2 | İçeriğin öğrencinin yaşına ve ilgisine uygunluğu. | Anlatma Tartışma Soru Cevap |
3 | Ders içeriğinde kullanılan metot ve tekniklerin güncel olup olmadığı | Anlatma Tartışma Soru Cevap Bireysel Çalışma |
4 | Dersin içeriği öğrencilerin dört temel becerilerini geliştirmeye uygun olup olmadığı | Anlatma Tartışma Soru Cevap Bireysel Çalışma |
5 | İçerikler öğrenci yaşantısına uygun mu? | Anlatma Tartışma Soru Cevap Bireysel Çalışma |
6 | İçeriklerde farklı kültürlere ait bilgilerin verilip verilmediği, kültür çatışmasına sebep olacak içeriklerden kaçınılıp kaçınılmadığı. | Anlatma Tartışma Soru Cevap İkili Çalışma |
7 | İçerikler güncel mi? Erişilebilir mi? | Anlatma Tartışma Soru Cevap İkili Çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kullanılan araç ve gereçler otantik mi? Geleneksel mi? | Anlatma Tartışma Soru Cevap Grup Çalışması |
10 | İçerikler web tabanlı olarak da mevcut mu? | Anlatma Tartışma Soru Cevap Kaynak Tarama |
11 | İçerikler ana dili Almanca olanlar tarafından mı hazırlandı? | Anlatma Tartışma Soru Cevap Kaynak Tarama |
12 | İçerikler güncel hayattan mı alınmış? Öğrenenlerin işine yarıyor mu? | Anlatma Tartışma Soru Cevap Görüşme |
13 | İçerikler okul ortamına göre mi tasarlandı? | Anlatma Tartışma Soru Cevap Görüşme |
14 | İçeriklerin dili öğrenci seviyesine göre mi? | Anlatma Tartışma Soru Cevap Görüşme |
15 | İçeriklere ait yardımcı materyaller var mı? | Anlatma Tartışma Soru Cevap Bireysel Çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Beste, G. (2007).Deutsch Methodik. Berlin. Cornelsen Verlag. | |
2 | Bimmel, P. & Kast, B. & Neuner, G. (2013). Deutschunterricht planen. München. Klett-Langenscheidt Verlag. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 9-14 | 5 | 60 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 86 |