|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER KIRMIZI (omerkrmz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bilimsel yazımın nasıl olacağını kavratmak ve bunun yöntemlerini ortaya koymak, öğrencilerin güvenle yazmalarını sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler Bilimsel yazımın nasıl olacağını kavrar ve bunun yöntemlerini ortaya koyar, öğrencilerin güvenle yazmalarını sağlar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-21 Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Genel bir mantık silsilesi içinde bilgi takdim kalıbıyla birlikte, uluslararası bilim camiası tarafından oluşturulmuş kurallardan oluşur. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimsel Araştırmalarda Etik | Anlatım, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Bilimsel Araştırmalarda Etik | Anlatım, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Araştırma Tasarımı | Anlatım, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Araştırma-Proje Önerisi | Anlatım, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Araştırma Süreci | Anlatım, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Veri Kaynakları | Anlatım, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Araştırmanın Yazılması-Raporlanması | Anlatım, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hazırlanan makalenin sunumu | Anlatım, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Hazırlanan makalenin sunumu | Anlatım, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Hazırlanan makalenin sunumu | Anlatım, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Hazırlanan makalenin sunumu | Anlatım, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Hazırlanan makalenin sunumu | Anlatım, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Hazırlanan makalenin sunumu | Anlatım, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Hazırlanan makalenin sunumu | Anlatım, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Robert A. Day, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır, Tubitak Yayınları, Ankara 1996 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, bilmsel makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | 8 | 30 | |
7.Performans Ödevi | 8 | 40 | |
8.Dönem Ödevi | 8 | 30 | |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 3 | 6 | 18 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Sözlü Sınav | 2 | 4 | 8 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |