|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RECEP TEK (receptek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk halk edebiyatı anlatı türlerini kavratıp anlatı türleri hakkında geniş bilgi vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Analtı türleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-17 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Anlatı türlerini kavrar ve özelliklerini bilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-17 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Anlatı türleri üzerinde incelemeler yapar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-17 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk halk edebiyatı anlatı türleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Halk Edebiyatı Anlatım Türlerinin Özellikleri ve Mitoloji | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
2 | Mitoloji | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
3 | Destan | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
4 | Destan | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
5 | Destan | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
6 | Efsane | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
7 | Efsane | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Masal | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
10 | Masal | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
11 | Masal | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
12 | Halk Hikayeleri | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
13 | Halk Hikayeleri | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
14 | Halk Hikayeleri | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
15 | Fıkra | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Artun, Erman (2009) Anonim Türk Halk Edebiyatı Nesri, İstanbul: Kitabevi Yay. | |
2 | Oğuz, Öcal vd. (2014) Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Grafiker Yay. | |
3 | Karadağ, Metin (1999) Türk Halk Edebiyatı Anlatı Türleri, Ankara: Ürün Yay. | |
4 | Tek, Recep ve Aça, Mustafa (2022) "Anlatmalık Türler", Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, s. 164-282. | |
5 | Yıldırım, Dursun (1999). Türk Edebiyatında Bektaşi Fıkraları. Ankara: Akçağ Yayınları. | |
6 | Şimşek, Esma (2001). Yukarı Çukurova Masallarında Motif ve Tip Araştırmaları C.1. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları. | |
7 | Seyidoğlu, Bilge (2009). Mitoloji Üzerine Araştırmalar Metinler ve Tahliller. İstanbul: Dergâh Yayınları. | |
8 | Sakaoğlu, Saim (1999). Masal Araştırmaları. Ankara: Akçağ Yayınları. | |
9 | Eliade, Mircae (2001). Mitlerin Özellikleri. Çev. Sema Rifat. İstanbul: Om Yayınevi. | |
10 | Çobanoğlu, Özkul (2003). Türk Dünyası Epik Destan Geleneği. Ankara: Akçağ Yayınları. | |
11 | Boratav, Pertev Naili (1995). 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı. İstanbul: Gerçek Yayınevi. | |
12 | Boratav, Pertev Naili (1988). Halk Hikâyeleri ve Halk Hikâyeciliği. İstanbul: Adam Yayınları. | |
13 | Bayat, Fuzuli (2005). Mitolojiye Giriş. Ankara: Ötüken Neşriyat. | |
14 | Alptekin, Ali Berat (2012). Efsane ve Motifleri Üzerine. Ankara: Akçağ Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, yansıtıcı, yazı tahtası. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |