|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | RECEP TEK (receptek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türk halk edebiyatı anlatı türlerini kavratıp anlatı türleri hakkında geniş bilgi vermek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Analtı türleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-17 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Anlatı türlerini kavrar ve özelliklerini bilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-17 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Anlatı türleri üzerinde incelemeler yapar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-17 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türk halk edebiyatı anlatı türleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Halk Edebiyatı Anlatım Türlerinin Özellikleri ve Mitoloji | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
| 2 | Mitoloji | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
| 3 | Destan | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
| 4 | Destan | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
| 5 | Destan | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
| 6 | Efsane | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
| 7 | Efsane | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Masal | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
| 10 | Masal | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
| 11 | Masal | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
| 12 | Halk Hikayeleri | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
| 13 | Halk Hikayeleri | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
| 14 | Halk Hikayeleri | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
| 15 | Fıkra | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Artun, Erman (2009) Anonim Türk Halk Edebiyatı Nesri, İstanbul: Kitabevi Yay. | |
| 2 | Oğuz, Öcal vd. (2014) Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Grafiker Yay. | |
| 3 | Karadağ, Metin (1999) Türk Halk Edebiyatı Anlatı Türleri, Ankara: Ürün Yay. | |
| 4 | Tek, Recep ve Aça, Mustafa (2022) "Anlatmalık Türler", Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, s. 164-282. | |
| 5 | Yıldırım, Dursun (1999). Türk Edebiyatında Bektaşi Fıkraları. Ankara: Akçağ Yayınları. | |
| 6 | Şimşek, Esma (2001). Yukarı Çukurova Masallarında Motif ve Tip Araştırmaları C.1. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları. | |
| 7 | Seyidoğlu, Bilge (2009). Mitoloji Üzerine Araştırmalar Metinler ve Tahliller. İstanbul: Dergâh Yayınları. | |
| 8 | Sakaoğlu, Saim (1999). Masal Araştırmaları. Ankara: Akçağ Yayınları. | |
| 9 | Eliade, Mircae (2001). Mitlerin Özellikleri. Çev. Sema Rifat. İstanbul: Om Yayınevi. | |
| 10 | Çobanoğlu, Özkul (2003). Türk Dünyası Epik Destan Geleneği. Ankara: Akçağ Yayınları. | |
| 11 | Boratav, Pertev Naili (1995). 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı. İstanbul: Gerçek Yayınevi. | |
| 12 | Boratav, Pertev Naili (1988). Halk Hikâyeleri ve Halk Hikâyeciliği. İstanbul: Adam Yayınları. | |
| 13 | Bayat, Fuzuli (2005). Mitolojiye Giriş. Ankara: Ötüken Neşriyat. | |
| 14 | Alptekin, Ali Berat (2012). Efsane ve Motifleri Üzerine. Ankara: Akçağ Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, yansıtıcı, yazı tahtası. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 40 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||