|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı sosyal normlar olan töre, gelenek, görenek, teamül ve adet kavramlarının öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dersle ilgili temel kavram ve yaklaşımları bilir. |
PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-13 Bir yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir. PÇ-21 Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrendiği yaklaşımları alana uygulayabilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. PÇ-21 Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. PÇ-23 Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Derse ilişkin temel kavram ve yaklaşımların öğretilmesi.Töre ve gelenek ile bunlarla ilişkili kavramların kullanımları ve arasındaki farklar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders içeriğinin ve bibliyografyasının tanıtılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
2 | Derse ilişkin temel kavramlara giriş | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
3 | Sosyal norm kavramı ve sosyal norm çeşitleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
4 | Töre ve gelenek araştırmaları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
5 | Töre ve gelenek araştırmaları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
6 | Töre ve yasa ilişkisi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
7 | Töre kavramı ve genel özellikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gelenek kavramı ve genel özellikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
10 | Gelenek kavramı ve genel özellikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
11 | Teamül kavramı ve genel özellikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
12 | Teamül kavramı ve genel özellikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
13 | Adet kavramı ve genel özellikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
14 | Geleneksel kavramlaştırmaların gündelik hayattaki kullanımları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
15 | Geleneksel kavramlaştırmaların gündelik hayattaki kullanımları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ergin, Muharrem.Orhun Abideleri.İstanbul 1980. | |
2 | Ergin, Muharrem.Dede Korkut Hikâyeleri. Ankara 1990. | |
3 | İnan, Abdülkadir. Makaleler ve İncelemeler. I, II. Ankara 1990. | |
4 | Kafesoğlu, İbrahim. Türk Millî Kültürü. İstanbul 1984. | |
5 | Güngör, Erol.Kültür Değişmesi ve Milliyetçilik.İstanbul 1980. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 7 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 6 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |