|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RECEP TEK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türklerin dinsel tarihini öğrenmek ve Türklerin geçmişte inandıkları dinlerin kültürleri üzerindeki etkilerini saptamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Halkbilimi alanına dair yeni ve özgün bilimsel düşünce üretebilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi yayınlayarak yeni düşünce ve yöntemleri sunabilir |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi yayınlayarak yeni düşünce ve yöntemleri sunabilir |
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-17 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kamlık dini (Şamanizm), Maniheizm, Budizm, Karaylık Dini (Karay Museviliği) ve Hristiyanlık gibi eski Türk dinleri. Bu dinlerin Türk düşüncesi ve kültürüne tesirleri, mitolojik ve dini motiflerle temalardan hareketle bu dinlerin diğer kültürlerdeki görünümleri de ele alınmakta ve Türk kültüründeki yapılanışlarının karşılaştırılması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kültür ve Şamanizm | Anlatma Yöntem, Kaynak Tarama |
2 | Şamanist Panteon | Anlatma Yöntem, Kaynak Tarama |
3 | Şamanist Kozmoloji | Anlatma Yöntem, Kaynak Tarama |
4 | Şamanın toplumsal rolleri | Anlatma Yöntem, Kaynak Tarama |
5 | Şamanizm ve Gök Tanrı Dini | Anlatma Yöntem, Kaynak Tarama |
6 | Şamanizm ve Maniheizm | Anlatma Yöntem, Kaynak Tarama |
7 | Şamanizm ve Maniheizm | Anlatma Yöntem, Kaynak Tarama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Şamanizm ve Budizm | Anlatma Yöntem, Kaynak Tarama |
10 | Şamanizm ve Lamaizm | Anlatma Yöntem, Kaynak Tarama |
11 | Şamanizm ve Musevilik | Anlatma Yöntem, Kaynak Tarama |
12 | Şamanizm ve Hristiyanlık | Anlatma Yöntem, Kaynak Tarama |
13 | Şamanzim ve İslamiyet | Anlatma Yöntem, Kaynak Tarama |
14 | Şamanizm ve Halk İnançları | Anlatma Yöntem, Kaynak Tarama |
15 | Şamanizm ve Mitoloji | Anlatma Yöntem, Kaynak Tarama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Togan, Zeki Velidi (1981).Umumi Türk Tarihine Giriş. İstanbul. | |
2 | Eliade, Mircae (2000).Şamanizm. İstanbul. | |
3 | Eberhard, W (1942). Çin?in Şimal Komşuları. Ankara. | |
4 | Roux, J. Paul (1998).Türklerin ve Moğolların Eski Dini. İstanbul. | |
5 | Roux, J. Paul (2000).Altay Türklerinde Ölüm. İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaynak kitaplar, bilgisayar, Projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 7 | 0 | 0 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |