Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / THB 510 - TÜRK HALK BİLİMİ

Kodu: THB 510 Adı: SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS VE MÜZECİLİK Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TÜRK HALK BİLİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı TUGBA GÖNEL SÖNMEZ (tugbagonel@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
RECEP TEK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Müzecilik ve somut olmayan kültürel miras içerisinde müzeciliğin önemi hakkında bilgi sahibi olur.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Somut olmayan kültürel miras hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar.
PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır.
PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir.
PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler.
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır.
PÇ-17 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar.
PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular.
PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler.
PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Müzecilik hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar.
PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir.
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır.
PÇ-17 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar.
PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler.
PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Somut olmayan kültürel miras hakkında bilgi sahibi olur içerisinde müzeciliğin yerini ve önemini kavrar. PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar.
PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler.
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır.
PÇ-17 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar.
PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Somut olmayan kültürel miras ve müzecilik.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir? Konu anlatım, tartışma
2 Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir? Konu anlatım, tartışma
3 Müze Fikrinin Tarih İçindeki Oluşumu Konu anlatım, tartışma
4 Bir Bağlam Olarak Müze Konu anlatım, tartışma
5 Türkiye’de Müze Biliminin gelişimi Konu anlatım, tartışma
6 Türkiye’de Müze Biliminin gelişmesi ile ilgili farklı görüşler Konu anlatım, tartışma
7 Müze ve Sergileme Teknikleri Konu anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Müze ve Aydınlatma Teknikleri Konu anlatım, tartışma
10 Müze ve Vitrin Tasarımı Konu anlatım, tartışma
11 Müze ve Teknik Altyapı Konu anlatım, tartışma
12 Dünyadaki Halk Bilimi Müzelerinin bilgisinin aktarılması Konu anlatım, tartışma
13 Sergi Hazırlık Tekniklerinin Tanıtılması Konu anlatım, tartışma
14 Grafik Tasarım Tekniklerinin ve Yazılım Programlarının Tanıtılması Konu anlatım, tartışma
15 Sergi Basım ve Mekan Düzenlemesi Konu anlatım, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Müze ve Eleştirel Düşünce. Tarih Sahneleri Sanat Müzeleri II, Ed. Ali Artun, İstanbul: İletişim Yayınları, 2006.
2 Wendy M.K. Shaw. Osmanlı Müzeciliği. Müzeler, Arkeoloji ve Tarihin Görselleştirilmesi, İstanbul: İletişim Yayınları, 2004.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, yansıtıcı, yazı tahtası.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 3 12
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 5 6 30
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180