|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türk Halk Bilimi Araştırmalarının 20. yüzyıldan günümüze kadar anahtar kavramları, problematikleri ve perspektiflerini belirlemek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Halkbilimsel kuramların ve yöntemlerin 20 yüzyıldan günümüze kadar gelişimini kavramak. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Uygulamalı Folklor bilimini kavramak. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Halkbilimsel kuram ve yöntemlerin tarihçesi, temel kavraları ve meseleleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Genel giriş: Halkbilimi nedir? | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Uygulama-Alıştırma |
| 2 | Halkbilimi çalışmalarının tarihçesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Uygulama-Alıştırma |
| 3 | Pratisyen bir halkbilimcinin sahip olması gereken entelektüel araç ve gereçler. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Uygulama-Alıştırma |
| 4 | Türk halkbilimi çalışmalarının tarihçesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Uygulama-Alıştırma |
| 5 | Türk halkbilimi çalışmalarının kadrosu. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Uygulama-Alıştırma |
| 6 | Türk halkbilimi köy, kasaba ve kent monografisi çalışma planı. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Uygulama-Alıştırma |
| 7 | Halkbilimi alan araştırması yöntemleri. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Uygulama-Alıştırma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Halk bilimi alan araştırması yöntemleri: Görüşme (mülakat) yoluyla derleme yöntemleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Uygulama-Alıştırma |
| 10 | Avrupa düşünce tarihinde halkbilimi ve halkbiliminin bağımsız bir bilimsel bir disipline dönüşmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Uygulama-Alıştırma |
| 11 | Erken Dönem Halkbilimi Kuramları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Uygulama-Alıştırma |
| 12 | Metin Merkezli Halkbilimi Kuramları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Uygulama-Alıştırma |
| 13 | Metin Merkezli Halkbilimi Kuramları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Uygulama-Alıştırma |
| 14 | Bağlam Merkezli Halkbilimi Kuramları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Uygulama-Alıştırma |
| 15 | Bağlam Merkezli Halkbilimi Kuramları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Uygulama-Alıştırma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Çobanoğlu, Ö.Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Akçağ Yay., Ankara 2002. | |
| 2 | Dorson, M. R, Folklore and Folklife. The University of Chicago Press, Chicago 1972. | |
| 3 | Coccchiara, Giuseppe, The History of Folklore in Europe, Philadelphia,1981. | |
| 4 | Toelken, Barre,The Dynamics of Folklore. Hougto Mifflin Company, Boston 1979. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, bilgisayar, projeksiyon, CD. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 7 | 7 | 49 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 5 | 35 |
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||