|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | RECEP TEK (receptek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RECEP TEK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Halk hekimliği konusuna giren pratiklerin işlev ve mahiyetini öğretmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Halk hekimliğine ait temel kavram ve terimleri kavrar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-17 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Halk hekimliği konusunda bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-17 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Halk hekimliği konusuna giren pratiklerin yapılarını bilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-5 Türk Halk Bilimi tezli yüksek lisans programı mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-17 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Halk hekimliği konusuna giren pratikler ve bunların işlev ve mahiyetleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Halk Hekimliği ve Halk Hekimi | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 2 | Halk Hekimliği ve Halk Hekimi | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 3 | Halk Hekimliğinin Kökenleri | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 4 | Halk Hekimliğinin Kökenleri | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 5 | Halk Hekimliğinin Kökenleri | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 6 | Türk Halk Hekimliğinin Tarihi Gelişimi | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 7 | İslamiyet’ten Önce Türk Halk Hekimliği | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İslamiyet’ten Önce Türk Halk Hekimliği | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 10 | İslamiyet ve Türk Halk Hekimliği | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 11 | Günümüzde Halk Hekimliği | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 12 | Halk Hekimliğinde Sağaltma Yöntem ve Teknikleri | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 13 | Türk Halk Hekimliğinde Ocaklar | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 14 | Türk Halk Hekimliğinde Ocaklar | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 15 | Türk Halk Hekimliğinde Ocaklar | Konu anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Acıpayamlı, Orhan (1969b) “Türkiye Folklorunda Halk Hekimliği ve Özellikleri”, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi, C. XXVI, S. 1-2, s. 1-9. | |
| 2 | Acıpayamlı, Orhan (1978a) “Acıpayam’da Halk Hekimliği”, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Antropoloji Dergisi, S. 11, s. 11-16. | |
| 3 | Araz, Rıfat (1995) Harput’ta Eski Türk İnançları ve Halk Hekimliği, Ankara: Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Kültür Merkezi Yayını. | |
| 4 | Demren, Özlem (2008) “Halk Hekimliğinde Ocaklar ve Şamanizm”, Folklor/Edebiyat, C. 14, S. 56, s. 185-210. | |
| 5 | Akman, Eyüp (2007) “Türk Halk Hekimliğinde Ocaklık Geleneği ve Safranbolu'daki Ocaklar”, Kastamonu Eğitim Dergisi, C. 15, No: 1, s. 393-400. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, yansıtıcı, yazı tahtası. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 40 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||