Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / GRF117 - GRAFİK TASARIM

Kodu: GRF117 Adı: BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GRAFİK TASARIM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı PINAR GÜNGÜR (pgungur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bilgisayarda vektörel program aracılığıyla tasarı ilkelerine göre temel düzenlemeler yapmaktır. Harf/rakam/yazı düzenlemeleri, tipografik düzenlemeler, tasarım öncesi hazırlık ve kurumsal kimlik tasarlayabilmesi sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Geliştirilen fikirleri uygularken bilgisayarı etkin olarak kullanır PÇ-32 Tasarım yaparken bitmap tabanlı program kullanabilir
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Grafik tasarım ilkelerine uygun özgün tasarımlar yapabilir PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Hayal gücünü teknoloji aracılığıyla tasarımlarına aktarabilir. PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Vektörel Çizim Programı, Dönüştürme ve Boyutlandırma Araçlarının Kullanımı, Vektörel Programda Metin Düzenleme, Tipografi, Kelime ve Form İlişkisi, Tipografide Görsel Hiyerarşi, Tipografik Sistemler, Bilgilendirme (Brief ) Dosyası, Bilgilendirme (Brief) Dosyası Analizi, Kurumsal Kimlik, Vektörel Çizim, Sunu Hazırlama
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Proje hakkında bilgi verilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Uygulama
2 Proje hakkında bilgi verilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Uygulama
3 Proje değerlendirmesi Uygulama
4 Proje değerlendirmesi Uygulama
5 Proje değerlendirmesi Uygulama
6 Proje değerlendirmesi Uygulama
7 Proje üzerinde son değerlendirme Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Uygulama
8 Ara Sınav
9 Yeni proje üzerinde çalışma Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Uygulama
10 Yeni projeye devam Uygulama
11 Yeni projeye devam Uygulama
12 Yeni projeye devam Uygulama
13 Yeni projeye devam Uygulama
14 Yeni projeye devam Uygulama
15 Proje üzerinde son değerlendirme Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kaynak Notlar
2 Aydıngüler, M. H. (2016). “Illustrator CC”. Abaküs Yayınları.
3 Gümüştepe, Y. (2015). “Illustrator CS6&CC”. Kodlab Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Atölye, bilgisayar ve donanımları, tasarım programları.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 10
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 8 10 30
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 2 8 16
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 7 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90