|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Seçilen tez konusu veya alanıyla ilgili olarak tez çalışmalarına yardımcı olmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma yapar. |
PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-21 Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Kaynak belirler, veri toplar ve sonuç çıkarır. |
PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve kullanır. |
PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tez çalışmalarına bağlı olarak bilimsel araştırma ve inceleme yöntem ve teknikleri, alan ve araştırma konusuyla ilgili kaynak belirleme ve tarama, veri toplama ve işleme, değerlendirme ve sonuç çıkarma, uygulamalı çalışmalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Kaynak Tarama |
2 | Araştırma önerisinin kabulü | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Kaynak Tarama |
3 | Tezde dipnot ve kaynakça gösterimi | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Kaynak Tarama |
4 | Sosyal araştırmalarda etik | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Kaynak Tarama |
5 | Bilimsel olarak literatürü gözden geçirme ve bir tez çalışması planlama | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Kaynak Tarama |
6 | Bilimsel olarak literatürü gözden geçirme ve bir tez çalışması planlama | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Kaynak Tarama |
7 | Ölçme tekniklerini inceleme | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Kaynak Tarama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ölçme tekniklerini inceleme | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Kaynak Tarama |
10 | Teze ilişkin veri toplama yöntemi ve örneklemi belirleme | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Kaynak Tarama |
11 | Literatür tarama | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Kaynak Tarama |
12 | Literatür tarama | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Kaynak Tarama |
13 | Literatür tarama | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Kaynak Tarama |
14 | Literatür tarama | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Kaynak Tarama |
15 | Literatür tarama | Makale Eleştirisi Proje Sunumu Kaynak Tarama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. | |
2 | Prof.Dr. Aziz, Aysel, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Ankara, 2008 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 20 | |
5.Rapor | 8 | 20 | |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 60 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 3 | 7 | 21 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 7 | 5 | 35 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |