|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE KÜLTÜR YÖNETİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | YENER BEKTAŞ (yenerbektas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RECEP TEK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Seçilen tez konusu veya alanıyla ilgili olarak tez çalışmalarına yardımcı olmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma yapar. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Kaynak belirler, veri toplar ve sonuç çıkarır. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve kullanır. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Tez çalışmalarına bağlı olarak bilimsel araştırma ve inceleme yöntem ve teknikleri, alan ve araştırma konusuyla ilgili kaynak belirleme ve tarama, veri toplama ve işleme, değerlendirme ve sonuç çıkarma, uygulamalı çalışmalar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tez konusunun belirlenmesi | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 2 | Araştırma önerisinin kabulü | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 3 | Tezde dipnot ve kaynakça gösterimi | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 4 | Sosyal araştırmalarda etik | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 5 | Bilimsel olarak literatürü gözden geçirme ve bir tez çalışması planlama | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 6 | Bilimsel olarak literatürü gözden geçirme ve bir tez çalışması planlama | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 7 | Ölçme tekniklerini inceleme | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Teze ilişkin veri toplama yöntemi ve örneklemi belirleme | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 10 | Literatür tarama | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 11 | Literatür tarama | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 12 | Literatür tarama | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 13 | Literatür tarama | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 14 | Literatür tarama | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 15 | Literatür tarama | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. | |
| 2 | Prof.Dr. Aziz, Aysel, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Ankara, 2008 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, projeksiyon, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 7 | 6 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 7 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||