|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE KÜLTÜR YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YENER BEKTAŞ (yenerbektas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RECEP TEK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Seçilen tez konusu veya alanıyla ilgili olarak tez çalışmalarına yardımcı olmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma yapar. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Kaynak belirler, veri toplar ve sonuç çıkarır. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve kullanır. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tez çalışmalarına bağlı olarak bilimsel araştırma ve inceleme yöntem ve teknikleri, alan ve araştırma konusuyla ilgili kaynak belirleme ve tarama, veri toplama ve işleme, değerlendirme ve sonuç çıkarma, uygulamalı çalışmalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
2 | Araştırma önerisinin kabulü | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
3 | Tezde dipnot ve kaynakça gösterimi | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
4 | Sosyal araştırmalarda etik | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
5 | Bilimsel olarak literatürü gözden geçirme ve bir tez çalışması planlama | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
6 | Bilimsel olarak literatürü gözden geçirme ve bir tez çalışması planlama | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
7 | Ölçme tekniklerini inceleme | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Teze ilişkin veri toplama yöntemi ve örneklemi belirleme | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
10 | Literatür tarama | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
11 | Literatür tarama | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
12 | Literatür tarama | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
13 | Literatür tarama | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
14 | Literatür tarama | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
15 | Literatür tarama | Tartışma Yöntemi Gözlem Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. | |
2 | Prof.Dr. Aziz, Aysel, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Ankara, 2008 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, projeksiyon, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 6 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 7 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |