|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | RESİM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SAVAŞ KURTULUŞ ÇEVİK (skcevik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SAVAŞ KURTULUŞ ÇEVİK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sanat Tarihine genel bakış |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sanat tarihi genel kavramlarını açıklayabilir |
PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sanatın temel kavramları ve tarihsel gelişimini kuramlar, akım ve idealleriyle birlikte eleştirel bir bakışla incelemek; kavramların yere ve zamana göre nasıl değiştiğini göstermek. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sanat Tarihi Giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | paleolitik dönem sanatı giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | kalkolitik ve neolitik dönem sanat | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | uygarlık tarihi giriş ön bilgi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | mısır, mezapotamya sanatı tarihi gelişimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | mısır, mezapotamya anadolu uygarlıkları sanatı tarihi gelişimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | yunan Sanatı genel bilgilendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | roma sanatı tarihi gelişimi belirgin özellikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | bizans sanatı tarihi gelişimi belirgin özellikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | gotik sanat tarihi gelişimi belirgin özellikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | rönesans sanatı giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | modern sanat giriş tarihi gelişimi belirgin özellikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | çağdaş sanat giriş tarihi gelişimi belirgin özellikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | genel sanat tarihi sıralaması, belirgin örnekleri, algısı tekrar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları ve verilen makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 4 | 2 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 1 | 2 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 8 | 48 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 8 | 32 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 100 |