| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | RESİM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SAVAŞ KURTULUŞ ÇEVİK (skcevik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		SAVAŞ KURTULUŞ ÇEVİK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Sanat Tarihine genel bakış | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sanat tarihi genel kavramlarını açıklayabilir | 
			
		 
			PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sanatın temel kavramları ve tarihsel gelişimini kuramlar, akım ve idealleriyle birlikte eleştirel bir bakışla incelemek; kavramların yere ve zamana göre nasıl değiştiğini göstermek. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Sanat Tarihi Giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 2 | Yunan Sanatı ve tarihi gelişimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 3 | Yunan Sanatı ve tarihi gelişimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 4 | Yunan Sanatı ve tarihi gelişimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 5 | Ortaçağ estetiği ve Sanatı , roma sanatı tarihi gelişimi belirgin özellikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 6 | Ortaçağ estetiği ve Sanatı ,roma-bizans sanatı tarihi gelişimi belirgin özellikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 7 | Gotik Dönem Sanatı ve Tarihi gelişimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Selçuklu Gotik Dönem Sanatı ve Tarihi gelişimi, benzerlik ve farklılıkları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 10 | Erken Rönesans Dönemi Sanatı ve Tarihi gelişimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 11 | Erken Rönesans Dönemi Sanatı ve Tarihi gelişimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 12 | Rönesans Dönemi Sanatı ve Tarihi gelişimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 13 | Rönesans Dönemi Sanatı ve Tarihi gelişimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 14 | Geç Rönesans Dönemi Sanatı ve Tarihi gelişimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 15 | Geç Rönesans Dönemi Sanatı ve Tarihi gelişimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitapları ve verilen makaleler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 1 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 4 | 2 | |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 1 | 2 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 8 | 48 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 8 | 32 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 2 | 5 | 10 | 
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 | 
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 2 | 2 | 4 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 100 | ||