| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | 
		PÇ | 
		ODY | 
	
	
		| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | 
		 | 
		 | 
	
		
		| DÖÇ-1 | 
		Rusça basit metinleri okuyup anlayabilir.  | 
		
		
			
		 
			PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-2 | 
		Öğrenciler günlük konularda basit cümleleri anlayabilir.  | 
		
		
			
		 
			PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-3 | 
		Rusça basit cümleleri kurup yazabilir.  | 
		
		
			
		 
			PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-4 | 
		Rusçanın temel dilbilgisine hâkim olur, aldığı bu temel sayesinde Rusçasını kendi başına ilerletme imkânına sahip olabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi | 
	
	
		| Dersin İçeriği | 
	
	
		| Başlangıç düzeyinde okuma, yazma, dinleme ve konuşma. Her düzey için uygun dil bilgisi ve kelime bilgisi. Çeşitli etkinlikler. | 
	
	
		| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | 
	
	
		| Hafta | 
		Detaylı İçerik | 
		Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
	
	
		
		| 1 | 
		Rus dili ile ilgili genel bilgiler. Kiril alfabesi, onun özellikleri. | 
		Anlatma yöntemi, soru-cevap | 
	
		
		| 2 | 
		Rusça kelimelerle çalışma, Rusça yazıp okuma alışkanlığını elde etme. Görüşme-vedalaşma sözcükleri. | 
		Anlatma yöntemi, soru-cevap | 
	
		
		| 3 | 
		Rusçada basit soru cümleleri: Bu ne? Bu kim? Nerede? “Evet”, “Hayır”, “Değildir” anlamlarını veren sözcükler. | 
		Anlatma yöntemi, soru-cevap | 
	
		
		| 4 | 
		Rusça isimlerin cinsiyeti. Eril ve dişil cins sözcükler. | 
		Anlatma yöntemi, soru-cevap | 
	
		
		| 5 | 
		Rusça isimlerin cinsiyeti. Nötr cins sözcükler | 
		Anlatma yöntemi, soru-cevap | 
	
		
		| 6 | 
		Şahıs zamirleri | 
		Anlatma yöntemi, soru-cevap | 
	
		
		| 7 | 
		Rusçada çoğullar. Sadece tekilde ve sadece çoğulda kullanılan kelimeler. | 
		Anlatma yöntemi, soru-cevap | 
	
		
		| 8 | 
		Ara Sınav | 
		 | 
	
		
		| 9 | 
		Şahıs zamirleri. Rusçada meslekleri anlatan sözcükler. Rakamlar (1’den 10’a) | 
		Anlatma yöntemi, soru-cevap | 
	
		
		| 10 | 
		“B”, “Ha” edatı, onların isimlerle kullanımı. | 
		Anlatma yöntemi, soru-cevap | 
	
		
		| 11 | 
		Rusçada iyelik zamirleri. Sıfatlar, onların isimlerin cinslerine göre çekimi. | 
		Anlatma yöntemi, soru-cevap | 
	
		
		| 12 | 
		Sıfatlar, onların isimlerin cinslerine göre çekimi (devam). | 
		Anlatma yöntemi, soru-cevap | 
	
		
		| 13 | 
		Rusçada renkleri bildiren sıfatlar | 
		Anlatma yöntemi, soru-cevap | 
	
		
		| 14 | 
		Zarflar | 
		Anlatma yöntemi, soru-cevap | 
	
		
		| 15 | 
		Zarflar ve zarfların sıfatlardan farkı (devam) | 
		Anlatma yöntemi, soru-cevap | 
	
	
	
		| 16 | 
		Final Sınavı | 
		 | 
	
	
	
		| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | 
	
		
		| 1 | 
		Belikova, L.G.; Şutova, T.A.; Stepanova, S.B. Russkiy yazık. Pervıye Şagi. SPb.: İzdatelskiy dom "MİRS", 2010 | 
	
		
		| 2 | 
		Çernışov, S.İ. Poyehali! Russkiy yazık dlya vzroslıh. Naçalnıy kurs. SPb: Zlatoust, 2009 | 
	
		
		| 3 | 
		Miller L.V., Politova L.V., Rıbakova İ.Ya. Jili-bıli… 28 urokov russkogo yazıka dlya naçinayuşih. SPb: Zlatoust, 2003 | 
	
		
		| 4 | 
		Türkçe-Rusça ve Rusça-Türkçe Sözlük | 
	
		
		| 5 | 
		Antonova V.Ye; Nahabina M.M.; Safronova M.V.; Toltstıh A.A. Doroga v Rossiyu. SPb: Zlatoust, 2010 | 
	
		
		| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | 
	
	
		 |