Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TR507 - TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TR507 Adı: MESLEKİ İLETİŞİM BECERİLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NURGÜL ÇALIŞKAN (nurgulcaliskan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirerek turizm sektöründe kendilerini doğru ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yeteneği kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İletişim ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 İletişim sürecini açıklayabilir PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Etkili iletişim konusunda bilgi sahibi olur PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Turist rehberliği mesleğinde bireyler arası iletişimin önemini kavrar PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Turist rehberi- turist iletişiminde etkili iletişim beceri ve tekniklerini kullanma becerisi kazanır. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İletişim kavramının tanımı ve önemi, İletişim süreci, İletişim biçimleri (Sözlü, sözsüz iletişim, beden dili, yazılı iletişim), İletişim hataları, Etkin konuşma ve dinleme, İyi bir iletişimde dikkat edilmesi gereken konular, iyi bir iletişimin faydaları, Empati.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İletişim kavramının tanımı ve önemi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
2 İletişim Süreci Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
3 İletişim Biçimleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
4 Sözlü İletişim Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
5 Sözsüz İletişim ve Beden Dili Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
6 Yazılı İletişim Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
7 İletişim Hataları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
10 Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
11 Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
12 Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
13 Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
14 Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
15 Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Gürüz, D. 2008 Eğinli, A.T., İletişim Becerileri. Nobel Yayın Dağıtım: İzmir
2 Baltaş, Z., Baltaş, A. 2009. Bedenin Dili. Remzi Kitabevi: İstanbul
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Yazılık kaynaklar, projeksiyon, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 14 28
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 8 24
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 8 24
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 180