|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NURGÜL ÇALIŞKAN (nurgulcaliskan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirerek turizm sektöründe kendilerini doğru ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yeteneği kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İletişim ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | İletişim sürecini açıklayabilir |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Etkili iletişim konusunda bilgi sahibi olur |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Turist rehberliği mesleğinde bireyler arası iletişimin önemini kavrar |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Turist rehberi- turist iletişiminde etkili iletişim beceri ve tekniklerini kullanma becerisi kazanır. |
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İletişim kavramının tanımı ve önemi, İletişim süreci, İletişim biçimleri (Sözlü, sözsüz iletişim, beden dili, yazılı iletişim), İletişim hataları, Etkin konuşma ve dinleme, İyi bir iletişimde dikkat edilmesi gereken konular, iyi bir iletişimin faydaları, Empati. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İletişim kavramının tanımı ve önemi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | İletişim Süreci | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | İletişim Biçimleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Sözlü İletişim | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Sözsüz İletişim ve Beden Dili | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Yazılı İletişim | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | İletişim Hataları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenci Sunumları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
10 | Öğrenci Sunumları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
11 | Öğrenci Sunumları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
12 | Öğrenci Sunumları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
13 | Öğrenci Sunumları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
14 | Öğrenci Sunumları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
15 | Öğrenci Sunumları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gürüz, D. 2008 Eğinli, A.T., İletişim Becerileri. Nobel Yayın Dağıtım: İzmir | |
2 | Baltaş, Z., Baltaş, A. 2009. Bedenin Dili. Remzi Kitabevi: İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yazılık kaynaklar, projeksiyon, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |