|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NURGÜL ÇALIŞKAN (nurgulcaliskan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dinin ortaya çıkış sebepleri, tarih içerisinde aldığı şekiller ve dinin ilk ortaya çıkışından günümüze kadar geçmişte yaşamış ya da halen yaşamakta olan dinler hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dinlerin ortak özellikleri, kısa tarihçeleri, ilkeleri, inançları, ibadetleri ve mezhepleri hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Kültürler ve inançlar arasındaki bağlantıyı fark eder |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Dinler tarihinin turist rehberliği mesleği için önemini anlar |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dinler Tarihine Giriş; Orta Doğu Tarih Öncesi Dinleri, Eski Mezopotamya Dinleri; Eski Anadolu Dinleri, Tarih Öncesi İnançları, Kültleri ve Tapınakları; Eski Avrupa Dinleri, Yunan ve Roma Dinleri; Eski Arabistan Dinleri; Sümer, İran ve Mısır Dinleri; Türklerde Din; Yahudilik, Hıristiyanlık, İslamiyet ve Hint Dinleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin amacı, önemi ve içeriği konusunda öğrencilere bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
2 | Dinlerin doğuşu kaynağı ve yayıldıkları alanlar. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
3 | Dinler açısından insan, Toplum ve Tanrı arasındaki ilişkileri düzenleyen kurallar. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
4 | Dinlerin sınıflandırılması, yapısal özellikleri ve fonksiyonları. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
5 | İlkel kabile dinleri, Milli dinler ve ilahi dinler ile ilgili kavramlar. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
6 | İlkçağ dinleri: Mısır, Mezopotamya, Yunanistan ve Mezopotamya. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
7 | Anadolu’da yaşamış olan dinlerin tarihçesi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenci Sunumları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
10 | Öğrenci Sunumları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Yöntemi, Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
11 | Öğrenci Sunumları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
12 | Öğrenci Sunumları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
13 | Öğrenci Sunumları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
14 | Öğrenci Sunumları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
15 | Öğrenci Sunumları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dinler Tarihi-Abdurrahman Küçük, Günay Tümer ve Mehmet Alparslan Küçük | |
2 | Ana Hatlarıyla Dinler Tarihi-Mahmut Aydın | |
3 | Dinler Tarihine Giriş-Mircea Eliade | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yazılı kaynaklar, projeksiyon ve bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |