|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KORAY ÇAMLICA (koraycamlica@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Üretim ve tüketimin öznesi olan tüketicileri yakından tanıma ve davranış modellerini inceleme |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Turizmde tüketicinin yerini ve önemini ortaya koymak |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Tüketici davranışlarını etkileyen ve belirleyen faktörleri tespit etmek, tüketici hakları ve çevre koruma konularını anlamak |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. PÇ-12 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. PÇ-13 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. PÇ-14 Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tüketici-Müşteri Kavramları-Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri, Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi İlişkisi, Tüketici Davranış Modelleri-Açıklayıcı Modeller, Tüketici Davranış Modelleri-Tanımlayıcı(Modern) Modeller, Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler, Psikolojik Etkiler-Öğrenme ve Bellek, Güdüleme ve İlgilenim, Duyum ve Algılama, Tutumlar ve Tutumların değiştirilmesi ve Duygular, Sosyo-Kültürel Etkiler, Grup Dinamiği ve Dayanışma Grubu, Sosyal Sınıf, Tüketici Satın Alma Süreci, Sorunun belirlenmesi, Seçeneklerin değerlendirilmesi, Kişilik ve Benlik, Değerler ve Yaşam Biçimi, Satın alma ve satın alma sonrası davranışlar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tüketici-Müşteri ve Tüketici Davranışı Kavramları | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
2 | Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi- Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi İlişkisi | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
3 | Tüketici Davranışının Özellikleri-Tüketici Davranışı ve Stratejik Pazarlama Yönetim Süreci İlişkisi | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
4 | Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler-Psikolojik Faktörler | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
5 | Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler-Demografik Faktörler | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
6 | Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler-Sosyo-Kültürel Faktörler | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
7 | Tüketici Satınalma Karar Süreci | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenci Sunumları | Proje Sunumu, Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
10 | Öğrenci Sunumları | Proje Sunumu, Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
11 | Öğrenci Sunumları | Proje Sunumu, Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
12 | Öğrenci Sunumları | Proje Sunumu, Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
13 | Öğrenci Sunumları | Proje Sunumu, Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
14 | Öğrenci Sunumları | Proje Sunumu, Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
15 | Öğrenci Sunumları | Proje Sunumu, Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Consumer behaviour in tourism. Yazar: S. Horner, J. Swarbrooke. Butterworth-Heinemann. Second Edition. | |
2 | Marketing for Hospitality and Tourism. Yazar: P. Kotler, J.T. Bowen, J.C. Makens. Pearson education. Fifth Edition. | |
3 | Tüketici Davranışı ve pazarlama stratejileri-Global ve genel yaklaşım. Yazar: Erdoğan Koç. Seçkin Yayıncılık.4. baskı. | |
4 | Tüketici Davranışları, A. Hamdi İSLAMOĞLU - Remzi ALTUNIŞIK , 3. Basım, Beta Basım Yayım , İstanbul, 2010. | |
5 | Turizm Davranışı, Prof.Dr. Bahattin Rızaoğlu, Detay Yayıncılık, 2012, 3. Baskı, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon Cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 186 |