|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ARKEOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | ANTROPOLOJİYE GİRİŞ I, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YENER BEKTAŞ (yenerbektas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
YENER BEKTAŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Antropolojinin geleneksel alt alanlarına ilişkin temel araştırma makalelerinin incelenmesi dersin amacını oluşturmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-7 Gerek ilgi alanlarındaki ve gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-10 Çalışma alanıyla ilgili etkili tanıtımlar yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
DÖÇ-2 | DÖÇ-1 Antropolojinin bir bilim olarak gelişimini bilir. Antropolojinin tanımını ve temel kavramlarını bilir. Antropoloji kuramlarını bilir. |
PÇ- |
|
DÖÇ-3 |
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-6 İlgi alanında karşılaşılan problemlerin çözümlemelerinde mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-7 Gerek ilgi alanlarındaki ve gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-10 Çalışma alanıyla ilgili etkili tanıtımlar yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İnsanlar hem biyolojik hem de kültürel olarak karmaşık varlıklardır. Antropolojinin bütünsel olmasının nedeni budur - yani insanlığı oluşturan biyo-kültürel sistemlerin tüm yönlerini inceler ve karşılaştırmalıdır, yani antropoloji, insan kültürlerini incelerken dünyanın her tarafına bakar. Kendimizi anlayabilmek için antropologlar, insanların birbirleriyle nasıl etkileştiklerini açıklamak için birçok farklı yöntem ve araçlar kullanırlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders Tanıtımı, Kaynak ve konu paylaşımı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Kültür ve Bilim tarihi ile ilgili Öğrenci sunumları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Kültür ve Bilim tarihi ile ilgili Öğrenci sunumları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Kültür ve Bilim tarihi ile ilgili Öğrenci sunumları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Kültür ve Bilim tarihi ile ilgili Öğrenci sunumları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Kültür ve Bilim tarihi ile ilgili Öğrenci sunumları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kültür ve Bilim tarihi ile ilgili Öğrenci sunumları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Kültür ve Bilim tarihi ile ilgili Öğrenci sunumları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Kültür ve Bilim tarihi ile ilgili Öğrenci sunumları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Kültür ve Bilim tarihi ile ilgili Öğrenci sunumları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Kültür ve Bilim tarihi ile ilgili Öğrenci sunumları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Kültür ve Bilim tarihi ile ilgili Öğrenci sunumları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kültür, Lisa Gezon , Conrad Kottak, 2016. | |
2 | Bilim ve teknoloji tarihi, Anadolu Üniversitesi AÖFYayınları | |
3 | Kültür tarihi, Anadolu Üniversitesi, AÖF | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7. | 1 | %20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 5 | %10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | 1 | 5 | %10 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14. | 1 | %60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 14 | 28 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |