| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EMRAH KESKİN (ekeskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		EMRAH KESKİN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilere menü planlamanın tüm yönleri hakkında bilgi vermek ve nasıl başarılı menülerin geliştirileceğini göstermektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Menü kavramını ve menünün yiyecek içecek işletmeleri için önemini bilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Ağırlama ve turizm endüstrisi alanındaki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur; gastronomi ve mutfak sanatları alanının ağırlama ve turizm endüstrisindeki yerini kavrar. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri bilir ve uygular. PÇ-3 Beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olur ve alanında uygular. PÇ-8 Menü planlama ilkeleri doğrultusunda çeşitli menüler geliştirir. PÇ-9 Yiyecek içecek maliyet analizi, kontrolü ve menü fiyatlandırması yapar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Beslenme ilkeleri ve menü planlama süreci hakkında bilgi sahibi olur. | 
			
		 
			PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri bilir ve uygular. PÇ-3 Beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olur ve alanında uygular. PÇ-8 Menü planlama ilkeleri doğrultusunda çeşitli menüler geliştirir. PÇ-9 Yiyecek içecek maliyet analizi, kontrolü ve menü fiyatlandırması yapar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Standart reçeteler ve menü fiyatlandırma hakkında bilgi sahibi olur. | 
			
		 
			PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri bilir ve uygular. PÇ-3 Beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olur ve alanında uygular. PÇ-8 Menü planlama ilkeleri doğrultusunda çeşitli menüler geliştirir. PÇ-9 Yiyecek içecek maliyet analizi, kontrolü ve menü fiyatlandırması yapar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Menü kartlarının tasarımını kavrar | 
			
		 
			PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri bilir ve uygular. PÇ-3 Beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olur ve alanında uygular. PÇ-8 Menü planlama ilkeleri doğrultusunda çeşitli menüler geliştirir. PÇ-9 Yiyecek içecek maliyet analizi, kontrolü ve menü fiyatlandırması yapar.  | 
		 Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-5 | Özel durumlar ve etkinlikler için menü planlamayı bilir | 
			
		 
			PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri bilir ve uygular. PÇ-3 Beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olur ve alanında uygular. PÇ-7 Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında bilgi sahibi olur ve uygular. PÇ-8 Menü planlama ilkeleri doğrultusunda çeşitli menüler geliştirir. PÇ-9 Yiyecek içecek maliyet analizi, kontrolü ve menü fiyatlandırması yapar.  | 
		 Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Menü türleri, menü ve işletme etkileşimi, menü planlama süreci, menü fiyatlama, menü tasarımı, özel durumlarda menü planlama. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Menü Kavramı | Sözlü anlatım, tartışma | 
| 2 | Menü Kavramı | Sözlü anlatım, tartışma | 
| 3 | Menü Kartları | Sözlü anlatım, tartışma | 
| 4 | Farklı Açılardan Menü Olgusu | Sözlü anlatım, tartışma | 
| 5 | Menü Planlama Süreci | Sözlü anlatım, tartışma | 
| 6 | Menülerin Hazırlanması ve Doğru Planlanması Aşamasında Önemli Faktörler | Sözlü anlatım, tartışma | 
| 7 | Menülerin Hazırlanması ve Doğru Planlanması Aşamasında Önemli Faktörler | Sözlü anlatım, tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Menü Yazımının İlke ve Prosedürleri | Sözlü anlatım, tartışma | 
| 10 | Menü Kartlarının Tasarımı | Sözlü anlatım, tartışma | 
| 11 | Menü Planlama ve Tasarımının Pazarlama Yönü | Sözlü anlatım, tartışma | 
| 12 | Menü değerlendirme stratejileri | Sözlü anlatım, tartışma | 
| 13 | Menu Evaluation Strategies | Sözlü anlatım, tartışma | 
| 14 | Özel Durumlar için Menü Planlama (Çocuklar, Gençler, Yaşlılar vb.) | Sözlü anlatım, tartışma | 
| 15 | Ziyafetler için Menü Planlama | Sözlü anlatım, tartışma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Baysal A., Küçükaslan N. (2003). Beslenme İlkeleri ve Menü Planlama. Ekin Kitabevi, Bursa, 2003. | |
| 2 | Ninemeier, J. D. (2008). Menu Planning, Design, and Evaluation: Managing for Appeal and Profit. Second Edition. McCutchan Pub Corp. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 7 | 7 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||