|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NİLÜFER ŞAHİN PERÇİN (nilufer.percin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Gastronomide yaşanan gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkan yeniliklerin saptanması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Gastronomide yeni eğilimleri açıklayabilir. |
PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ekonomik, hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur. PÇ-5 Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü için gerekli alanların planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Gastronomi Turizminde temel kavramlarını ve yeni trendleri tartışabilir. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-5 Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü için gerekli alanların planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Gelecekteki gastronomi eğilimlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. PÇ-7 Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Gastronomide yeni trendler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin amacı, içeriği ve yönteminin açıklanması | Anlatım,soru cevap |
2 | Gastronomi sektöründeki gelişme ve değişmeler | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
3 | Gastronomi sektöründeki gelişme ve değişmeler | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
4 | Gastronomi sektöründeki gelişme ve değişmeler | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
5 | Gastronomi sektöründeki gelişme ve değişmeler | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
6 | Gastronomi sektöründeki gelişme ve değişmeler | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
7 | Gastronomi sektöründeki gelişme ve değişmeler | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gastronomi sektöründeki gelişme ve değişmeler | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
10 | Gastronomi sektöründeki gelişme ve değişmeler | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
11 | Gastronomi sektöründeki gelişme ve değişmeler | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
12 | Gastronomi sektöründeki gelişme ve değişmeler | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
13 | Gastronomi sektöründeki gelişme ve değişmeler | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
14 | Gastronomi sektöründeki gelişme ve değişmeler | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
15 | Genel Değerlendirme | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gastronomi Trendleri, Hülya Kurgun, Detay Yayıncılık. | |
2 | Yiyecek içecek endüstrisinde trendler, Osman N. Özdoğan, Detay Yayıncılık. | |
3 | Gastronomi ve Yiyecek Tarihi, Atilla Akbaba, Detay Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 8 | 1 | 40 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 1 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 4 | 14 | 56 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |