|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAKAN VAHİT ERKUTLU (erkutlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
METİN KAPLAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri yapmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sosyal araştırmalarda kantitatif ve kalitatif veri analizini ayırt edebilir. |
PÇ-9 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. PÇ-13 İşletme alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. PÇ-14 İşletme alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün bir doktora tezi yazar ve işletme alanında “Doktor” ünvanını alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İşletme yönetimi alanında bir yeterlilik bilim sınavını geçebilir. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-3 İşletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak, bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır. PÇ-4 İşletme alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur. PÇ-9 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. PÇ-13 İşletme alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | İşletme yönetimi alanında bilimsel yayın yapma becerisi elde edebilir. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-4 İşletme alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur. PÇ-13 İşletme alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İşletme yönetimi ile ilgili literatür ve araştırma yöntemlerini kapsar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi | Tartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama |
2 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması | Tartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi |
3 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Tartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi |
4 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | TTartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi |
5 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Tartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi |
6 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Tartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi |
7 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Tartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Tartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi |
10 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Tartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi |
11 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Tartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi |
12 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Tartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi |
13 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Tartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi |
14 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Tartışma Yöntem, Bireysel Çalışma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi |
15 | Yeterlilik Sınavı | Tartışma Yöntem, Soru Cevap, Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İşletme Yönetimi ile ilgili literatür | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
İşletme Yönetimi ile ilgili literatür |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 16 | 1 | 100 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 100 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 40 | 14 | 255 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 20 | 14 | 255 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 906 |