|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİR ERDEN (erden@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SUZAN ÇOBAN, NURİ ÖZGÜR DOĞAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, tez çalışmasına ilişkin literatür tarama konusunda gerekli bilgiyi sağlamak, sosyal araştırma sonuçlarını kavramak ve kantitatif ve kalitatif araştırma yöntemlerini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uygun araştırma tasarımı ve metodolojilerini belirleyebilir. |
PÇ-3 Stratejik pazarlama yönetimi bilgilerini güçlendirir, farklı pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanmasıyla ilgili konuları bilir, pazarlama organizasyonu, planlaması, uygulanması ve denetim ve kontrolü konularında kendisini geliştirir PÇ-17 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur. PÇ-19 Pazarlama alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün ve bir doktora tezi yazar ve başarılı bir pazarlama doktoru ve pazarlama akademisyenliğine güçlü bir aday olur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Bir araştırma projesini yürütme sürecini açıklayabilir. |
PÇ-12 Pazarlama alanında özgün bilimsel çalışmaları ortaya koyarak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur. PÇ-18 Pazarlama alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. PÇ-19 Pazarlama alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün ve bir doktora tezi yazar ve başarılı bir pazarlama doktoru ve pazarlama akademisyenliğine güçlü bir aday olur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Sosyal araştırmalarda kantitatif ve kalitatif veri analizini karşılaştırabilir. |
PÇ-12 Pazarlama alanında özgün bilimsel çalışmaları ortaya koyarak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur. PÇ-19 Pazarlama alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün ve bir doktora tezi yazar ve başarılı bir pazarlama doktoru ve pazarlama akademisyenliğine güçlü bir aday olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Üretim yönetimi ve pazarlama alanında bir tez hazırlayabilir. |
PÇ-1 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. PÇ-5 Tüketici davranışları konusunu öğrenir, bu alandaki konuları özelde pazarlama, genelde ise psikoloji, sosyoloji, ekonomi gibi çeşitli disiplinlerle birlikte inceler, tüketici davranışı modellerini öğrenir ve söz konusu modelleri geliştirecek ve/veya yeni modeller ortaya koyacak birikimi elde eder. PÇ-19 Pazarlama alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün ve bir doktora tezi yazar ve başarılı bir pazarlama doktoru ve pazarlama akademisyenliğine güçlü bir aday olur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders bir tez veya sosyal araştırma projesini tasarlamada ve yürütmede öğrencilere yardımcı olmak için yapılandırılmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Litertür tarama. | Anlatım/ Soru-Cevap |
2 | Litertür tarama. | Anlatım/ Soru-Cevap |
3 | Litertür tarama. | Anlatım/ Soru-Cevap |
4 | Verileri analiz etme | Veri analizin ilişkin Performans Ödevi ve Sunum |
5 | Verileri analiz etme | Veri analizi |
6 | Verileri analiz etme | Veri analizi |
7 | Verileri analiz etme | Veri analizi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Verileri analiz etme | Veri analizi |
10 | Verileri analiz etme | Veri analizi |
11 | Verileri analiz etme | Veri analizi |
12 | Verileri analiz etme | Veri analizi |
13 | Verileri analiz etme | Veri analizi |
14 | Verileri analiz etme | Veri analizi |
15 | Verileri analiz etme | Veri analizi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | American Psychological Association-APA (2013). Publication manual (8th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. | |
2 | Hair, J. F, Black, W. C , Babin, B., Anderson, R. E., Tatham, R. L. (2010). Multivariate data analysis. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
American Psychological Association-APA (2013). Publication manual (8th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. Üretim yönetimi ve pazarlama ile ilişkili literatür |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 16 | 2 | 100 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 14 | 70 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 174 |