Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞL-915 - İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)

Kodu: İŞL-915 Adı: TEZ ÇALIŞMALARI V Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 24
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİR ERDEN (erden@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SUZAN ÇOBAN, NURİ ÖZGÜR DOĞAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, tez çalışmasına ilişkin literatür tarama konusunda gerekli bilgiyi sağlamak, sosyal araştırma sonuçlarını kavramak ve kantitatif ve kalitatif araştırma yöntemlerini öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Uygun araştırma tasarımı ve metodolojilerini belirleyebilir. PÇ-18 Pazarlama alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur.
PÇ-19 Pazarlama alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün ve bir doktora tezi yazar ve başarılı bir pazarlama doktoru ve pazarlama akademisyenliğine güçlü bir aday olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bir araştırma projesini yürütme sürecini açıklayabilir. PÇ-18 Pazarlama alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur.
PÇ-19 Pazarlama alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün ve bir doktora tezi yazar ve başarılı bir pazarlama doktoru ve pazarlama akademisyenliğine güçlü bir aday olur.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Sosyal araştırmalarda kantitatif ve kalitatif veri analizini karşılaştırabilir. PÇ-6 İleri pazarlama araştırmaları konusunda teorik ve uygulamalı bilgi ve beceriler kazanır. İstatistik bilgisi temelinde, çeşitli nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygular. Bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, ileri düzey analizleri başarıyla yapabilir, bulguları değerlendirip, yorumlayabilir. SPSS gibi bazı istatistiksel programları başarılı bir şekilde kullanabilir.
PÇ-18 Pazarlama alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur.
PÇ-19 Pazarlama alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün ve bir doktora tezi yazar ve başarılı bir pazarlama doktoru ve pazarlama akademisyenliğine güçlü bir aday olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Üretim Yönetimi ve Pazarlama alanında bir tez hazırlayabilir. PÇ-19 Pazarlama alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün ve bir doktora tezi yazar ve başarılı bir pazarlama doktoru ve pazarlama akademisyenliğine güçlü bir aday olur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders bir tez veya sosyal araştırma projesini tasarlamada ve yürütmede öğrencilere yardımcı olmak için yapılandırılmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tezin teorik çerçevesini oluşturma ve yazma Kaynak tarama
2 Tezin teorik çerçevesini oluşturma ve yazma Kaynak taramaya ilişkin Performans Ödevi ve Sunum
3 Tezin teorik çerçevesini oluşturma ve yazma Kaynak tarama
4 Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama Anket tasarlama ilişkin Performans Ödevi ve Sunum
5 Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama Anket tasarlama
6 Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama Anketi uygulama
7 Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama Anketi uygulama
8 Ara Sınav
9 Verileri analiz etme Veri analizin ilişkin Performans Ödevi ve Sunum
10 Verileri analiz etme Veri analizi
11 Tez çalışmasını yazma Tez hazırlama ve yazma
12 Tez çalışmasını yazma Tez hazırlama ve yazma
13 Tez çalışmasını danışmanla birlikte okuma Tez hazırlama ve okuma
14 Tez çalışmasını danışmanla birlikte okuma Tez hazırlama ve okuma
15 Tezin sunumu ve kabulü Tezi savunma ve sunum
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 American Psychological Association-APA (2013). Publication manual (8th ed.). Washington, DC: American Psychological Association.
2 Hair, J. F, Black, W. C , Babin, B., Anderson, R. E., Tatham, R. L. (2010). Multivariate data analysis. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
American Psychological Association-APA (2013). Publication manual (8th ed.). Washington, DC: American Psychological Association.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 16 3 100
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 1 14 14
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 25 14 255
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 25 14 255
       c) Performans Ödevi 3 3 9
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 723