|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU POLİTİKASI VE İŞLETMECİLİĞİ (YL) (TEZLİ) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İLHAN ARAS (ilhanaras@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İLHAN ARAS, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, uluslararası politikada işbirliğini, uluslararası örgütleri ve ekonomik ortaklığı tanımaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | küresel politikayı öğrenebilir |
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası siyasi gelişmeleri takip edebilme becerisi kazanır. PÇ-7 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | ülkelerin neden işbirliği yaptığını açıklayabilir |
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası siyasi gelişmeleri takip edebilme becerisi kazanır. PÇ-7 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Küresel ekonomi, küresel politika ve küresel sorunlar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yönetişim Kavramı | Tartışma Yöntemi |
2 | Avrupa'da Yönetişim | Tartışma Yöntemi |
3 | Uluslararası Örgütlerin Önemi | Tartışma Yöntemi |
4 | Birleşmiş Milletler | Tartışma Yöntemi |
5 | Avrupa Birliği | Tartışma Yöntemi |
6 | NATO | Tartışma Yöntemi |
7 | Küresel Sorunlar I | Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Küresel Sorunlar II | Tartışma Yöntemi |
10 | Türkiye'de Yönetişim | Tartışma Yöntemi |
11 | Yerel Yönetişim | Tartışma Yöntemi |
12 | Yönetişimin Sorunları | Tartışma Yöntemi |
13 | Yönetişimde Küresel Ekonominin Rolü | Tartışma Yöntemi |
14 | Küresel Politikalar ve Yönetişimin Önemi | Tartışma Yöntemi |
15 | Genel Değerlendirme | Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Timothy J. Sinclair, Küresel Yönetişim | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Makale |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 28 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 22 | 22 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 28 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |