|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU POLİTİKASI VE İŞLETMECİLİĞİ (YL) (TEZLİ) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞÜKRAN GÜNGÖR TANÇ (sgungor@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AHMET TANÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İşletmelerde stratejik planlama ve performansa dayalı bütçelemeyi öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bütçelemenin önemini kavrama. |
PÇ-7 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bütçe hazırlayabilme. |
PÇ-7 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bütçe Kavramı ve İşlevleri, bütçeleme sistemleri ve bütçelemede güncel konular. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bütçe Kavramı ve İşlevleri | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası. |
2 | Bütçenin Tarihi Gelişimi | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası. |
3 | Bütçenin gelişimi, fonksiyonları, bütçe teorileri | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası. |
4 | Stratejik planlamaya dayalı performans esaslı bütçeleme ve analitik bütçe sınıflandırması | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası. |
5 | Türkiyede bütçenin uygulanması, Türkiyede bütçenin hazırlık süreci | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası. |
6 | Bütçe ödeneklerinin kullanılması ve uygulamada bütçede yapılan değişiklikler | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası. |
7 | Kamu ihale sistemi | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hazine işlemleri | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası. |
10 | Performans Bütçe Sistemi | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası. |
11 | Proforma Bilanço ve Gelir Tablosu | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası. |
12 | Faaliyet raporlarının hazırlanması | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası. |
13 | Faaliyet raporlarının hazırlanması | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası. |
14 | Bütçelemede Güncel Konular | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası. |
15 | Bütçelemede Güncel Konular | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Haftacı, Vasfi (2015) İşletmelerde Bütçe ve Kontrol, Umuttepe Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı, internet ve makale. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 10 | 80 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 6 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |