|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU POLİTİKASI VE İŞLETMECİLİĞİ (YL) (TEZSİZ) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURCU GÜLSEVİL BELBER (bbelber@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; halkla ilişkilerle ilgili temel kavramlara, bağlantılı olduğu bilim dallarına, halkla ilişkiler personelinin niteliklerine, kriz yönetimi, itibar yönetimi ve hakla ilişkiler yöntemlerine yönelik bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Halkla ilişkilerin tanımını, amaçlarını ve yöntemlerini söyleyebilir. |
PÇ-3 Stratejik yönetim, kriz yönetimi, risk yönetimi gibi yönetim biçimleri hakkında uygulama düzeyinde bilgi edinir. PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Halkla ilişkilere yakın kavramları açıklayabilir. |
PÇ-3 Stratejik yönetim, kriz yönetimi, risk yönetimi gibi yönetim biçimleri hakkında uygulama düzeyinde bilgi edinir. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Halkla ilişkilerin dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-5 Kendi başına bilimsel araştırma yeteneği kazanır. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Halkla ilişkiler personelinin niteliklerini açıklayabilir. |
PÇ-5 Kendi başına bilimsel araştırma yeteneği kazanır. PÇ-8 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Kriz yönetimi ve itibar yönetimi ile ilgili yöntemleri açıklayabilir. |
PÇ-3 Stratejik yönetim, kriz yönetimi, risk yönetimi gibi yönetim biçimleri hakkında uygulama düzeyinde bilgi edinir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Halkla ilişkilerle ilgili temel kavramlar, bağlantılı olduğu bilim dalları, halkla ilişkiler personelinin nitelikleri, kriz yönetimi, itibar yönetimi ve hakla ilişkiler yöntemleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Pazarlama-Tutundurma ve Halkla İlişkiler Kavramları Arasındaki İlişkiler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Halkla İlişkiler Kavramı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Halkla İlişkilerin Özellikleri ve İlkeleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Halkla ilişkiler personelinin sahip olması gereken özellikler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Halkla ilişkilerde Planlama Süreci | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Halkla ilişkiler yöntemleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Halkla İlişkiler ve Medya İlişkileri-Yeni Medyanın Halkla İlişkiler Uygulamalarındaki Yeri. Tekrar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenci sunumları. | Proje Sunumu Soru-Cevap |
10 | Öğrenci sunumları. | Proje Sunumu Soru-Cevap |
11 | Öğrenci sunumları. | Proje Sunumu Soru-Cevap |
12 | Öğrenci sunumları. | Proje Sunumu Soru-Cevap |
13 | Öğrenci sunumları. | Proje Sunumu Soru-Cevap |
14 | Öğrenci sunumları. | Proje Sunumu Soru-Cevap |
15 | Öğrenci sunumları. | Proje Sunumu Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | BUDAK, Gönül ve BUDAK, Gülay (2014), Halkla İlişkiler, Nobel Yayınları, Ankara., | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar ve projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |