|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU POLİTİKASI VE İŞLETMECİLİĞİ (YL) (TEZSİZ) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞÜKRÜ APAYDIN (sukruapaydin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞÜKRÜ APAYDIN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, küreselleşmeyi tarihsel olarak değerlendirerek küresel ekonomi dinamiklerini belirlemek ve böylece küreselleşmenin ne anlama geldiği ve arkasında hangi dinamiklerin yattığı konusunda muğlaklığı gidermek, küresel ekonominin boyutlarının ve küreselleşme olgusunun gerisinde yatan temel dinamikleri ortaya koymaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Küreselleşme kavramının tanımını ve benzer süreçlerle olan farklarını öğrenir ve değerlendirir. |
PÇ-2 Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Kendi başına bilimsel araştırma yeteneği kazanır. PÇ-6 Ulusal ve uluslararası siyasi gelişmeleri takip edebilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Küreselleşme sürecinin tarihsel gelişimini öğrenebilir ve açıklar. |
PÇ-2 Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Kendi başına bilimsel araştırma yeteneği kazanır. PÇ-6 Ulusal ve uluslararası siyasi gelişmeleri takip edebilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Küresel kapitalizmin işleyiş ilkelerini ve yöntemlerini öğrenir ve açıklar. |
PÇ-2 Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Kendi başına bilimsel araştırma yeteneği kazanır. PÇ-6 Ulusal ve uluslararası siyasi gelişmeleri takip edebilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Küreselleşme kavramı, küreselleşme tartışmaları, üretim, ticaret ve doğrudan yabancı yatırımlarda küresel eğilimler, teknolojik gelişmenin küreselleşme sürecindeki rolü, küreselleşme karşısında ulus devletin gücü, devlet politikalarında farklılaşmalar, küresel ekonomi ve Türkiye, küresel krizler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kavramsal olarak küreselleşme | Konu anlatımı, tartışma |
2 | Küreselleşmenin tarihsel gelişimi | Konu anlatımı, tartışma |
3 | Küreselleşmenin sosyo-kültürel boyutu | Konu anlatımı, tartışma |
4 | Küreselleşmenin politik boyutu ve ulus devletler | Konu anlatımı, tartışma |
5 | İktisadi küreselleşme | Konu anlatımı, tartışma |
6 | Küreselleşme yaklaşımları I | Konu anlatımı, tartışma |
7 | Küreselleşme yaklaşımları II | Konu anlatımı, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kuramsal olarak iktisadi küreselleşme | Konu anlatımı, tartışma |
10 | Türkiye'de iktisadi küreselleşme | Konu anlatımı, tartışma |
11 | Türkiye ekonomisinde 1980 dönüşümü ve küreselleşmenin 1980-1990 Dönemi makroekonomik etkileri | Konu anlatımı, tartışma |
12 | Kuramsal olarak dış finansal liberalizasyon ve 1990 sonrası dönemde Türk ekonomisindeki makro gelişmeler | Konu anlatımı, tartışma |
13 | Küreselleşmenin yarattığı tehdit ve fırsatlar | Konu anlatımı, tartışma |
14 | İktisadi krizler bağlamında küreselleşmenin geleceği | Konu anlatımı, tartışma |
15 | 2007-2008 Küresel Finans krizinin nedenleri ve Türk ekonomisine etkileri | Konu anlatımı, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Apaydın, Şükrü (2015), A. Smith’den Günümüze Kriz ve Konjonktür Kuramları, Nota Bene Yayınları, Ankara. | |
2 | Tanrıverdi, E. G. (2017), Sosyolojik Açıdan Küreselleşme ve Ulus Devlet, Seçkin Yay., Ankara | |
3 | Acar, Mustafa (2009), Küreselleşme, Orion Yay., Ankara. | |
4 | Yeldan, E., (2001), Küreselleşme Sürecinde Türkiye Ekonomisi: Bölüşüm, Birikim ve Büyüme, İletişim. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 185 |