|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KAMU POLİTİKASI VE İŞLETMECİLİĞİ (YL) (TEZSİZ) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KORHAN KARACAOĞLU (kkaracaoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Nicel araştırma tekniklerinin öğrenilmesi. Araştırmalarda istatistiksel paket program kullanarak veri analizi yapılması ve raporlama üzerinde durulmasıdır. Öğrencilerle anket uygulaması yaparak anket analiz tekniklerinin öğrenilmesidir. İstatistiksel analizler yapılabilme ve yorum yapabilme gibi yetenekler kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Nicel araştırma yöntemlerinin sosyal bilimler alanındaki yerini ve önemini tanır. |
PÇ-2 Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-4 SPSS programını temel analizleri yapacak düzeyde kullanma becerisi edinir. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Araştırmalarda istatistiksel paket program kullanarak veri analizi öğrenilir. |
PÇ-2 Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-4 SPSS programını temel analizleri yapacak düzeyde kullanma becerisi edinir. PÇ-5 Kendi başına bilimsel araştırma yeteneği kazanır. PÇ-6 Ulusal ve uluslararası siyasi gelişmeleri takip edebilme becerisi kazanır. |
Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | İstatistiksel analizler yapılabilme ve sonuçları yorumlama gibi yetenekler kazanılır. |
PÇ-2 Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-4 SPSS programını temel analizleri yapacak düzeyde kullanma becerisi edinir. PÇ-5 Kendi başına bilimsel araştırma yeteneği kazanır. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Nicel araştırma yöntemleri. Değişkenlerin ölçülmesi ve uygun ölçme düzeyinin belirlenmesi. Veri Toplama ve Yöntemleri. Anket yöntemi. Örnekleme. İstatistiksel paket programın tanıtılması. Veri girişi, veri tanımlama. Grafik ve tablo gösterimleri. Güven aralıkları. Hipotez testleri. İlişki katsayıları. Ki-kare analizi. Varyans analizi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Nicel araştırma yöntemlerinin öğrenilmesi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
2 | Değişkenin tanımı ve türleri. Değişkenlerin ölçülmesi ve uygun ölçme düzeyinin belirlenmesi. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
3 | Veri Toplama Yöntemleri. Anket yöntemi. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
4 | İstatistiksel paket programın tanıtılması. Veri girişi, veri tanımlama. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
5 | Grafik ve tablo gösterimleri | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
6 | Güven aralıkları | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
7 | Hipotez testleri | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ki-kare analizi. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
10 | Parametrik olmayan testler | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
11 | t testi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
12 | Varyans analizi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
13 | Varyans analizi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
14 | İlişki katsayıları | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
15 | Genel tekrar | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Paket Programlar ile İstatistiksek Veri Analizi-I” Prof. Dr. Kazım ÖZDAMAR | |
2 | “Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS İle Veri Analizi” A., URAL, İ., KILIÇ | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, yazı tahtası ve yazılım |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
c) Performans Ödevi | 3 | 4 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |