|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU POLİTİKASI VE İŞLETMECİLİĞİ (YL) (TEZSİZ) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KORHAN KARACAOĞLU (kkaracaoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA ARSLAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kamu kurumlarında yönetsel karar alma süreci iyi bir kararın özellikleri ve çatışma yönetimi konusunda bilgiler vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Karar alma ve süreçleri ile çatışma ve çözümü konularını bilir |
PÇ-2 Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Stratejik yönetim, kriz yönetimi, risk yönetimi gibi yönetim biçimleri hakkında uygulama düzeyinde bilgi edinir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Karar türlerine ve çatışmaya geleneksel ve modern bakışlarına hakimdir. |
PÇ-2 Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Stratejik yönetim, kriz yönetimi, risk yönetimi gibi yönetim biçimleri hakkında uygulama düzeyinde bilgi edinir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Örgütlerde karar alma becerisi sergiler ve yaşanabilecek çatışmalara çözümler getirebilir. |
PÇ-2 Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Stratejik yönetim, kriz yönetimi, risk yönetimi gibi yönetim biçimleri hakkında uygulama düzeyinde bilgi edinir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Karar ve karar alma süreci ile çatışma ve yönetimi konularını kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Karar tipleri | Sunum |
2 | Karar Verme Süreci | Sunum |
3 | Yönetim bilgi sistemi ve karar süreci İlişkisi | Sunum |
4 | Karar Modelleri ve Karar vermede rasyonellik | Sunum |
5 | Karar verme ve kültür ilişkisi | Sunum |
6 | Kararsızlık nedenleri ve sonuçları | Sunum |
7 | Organizasyon kademeleri ve karar verme | Sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çatışma nedir? | Sunum |
10 | Başlıca Çatışma Türleri | Sunum |
11 | Çatışma Nedenleri | Sunum |
12 | Başlıca Çatışma Çözümleme ve Yönetim Yolları | Sunum |
13 | Başlıca Çatışma Çözümleme ve Yönetim Yolları | Sunum |
14 | Örgütsel Çatışma Yaklaşımları | Sunum |
15 | Genel Değerlendirme | Sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | T. Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, İstanbul, 2018. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Bilgisayar, Yansı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 7 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 5 | 40 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 189 |