|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU POLİTİKASI VE İŞLETMECİLİĞİ (YL) (TEZSİZ) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET ÖZEL (mehmetozel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İnsan ve çevre ilişkilerinde doğanın vazgeçilmez bir yeri olduğunun bilincine ulaşılmak. Çevre kirliliği ile mevcut ekonomik, sosyal, kültürel ve siyasal yaşam arasındaki ilişkileri irdelemek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çevre Sorunlarında neden sonuç ilişkisini kurabilir |
PÇ- |
|
DÖÇ-2 | Çevre sorunlarının tarihsel gelişim sürcini bilir |
PÇ- |
|
DÖÇ-3 | Doğa insan ilişkisinde doğanın önemini bilir |
PÇ- |
|
DÖÇ-4 | Her ekonomik faaliyetin ekolojik bir maliyeti olduğunu açıklayabilir |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çevre sorunlarının ortaya çıkışı; İnsan çevre ilişkisi, Sanayileşme ve kentleşmenin neden olduğu çevre sorunları,Çevresel değerlerin kirlenmesi, Çevre sorunlarının ekonomik boyutu, Çevreci akımlar, Türkiyede çevre sorunları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çevre sorunlarının niteliği, Ekolojinin İlkeleri, Atasözlerinde çevre | Anlatım |
2 | Ekolojinin temel ilkeleri, kavramlar | Anlatım |
3 | Çevre-İnsan ilişkileri, nüfus doğal kaynaklar | Anlatım |
4 | Çevre değerleri, hava kirliliği, asit yağmurları, gürültü | Anlatım |
5 | Su kirliliği ve toprak kirliliği sorunları | Anlatım |
6 | Flora ve fauna ve kültürel çevre sorunları | Anlatım |
7 | Ekonomik büyüme ve çevre | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ekonomi ve çevre politikalarında alternatiflerin seçimi | Anlatım |
10 | Çevre sorunları dışsallıklar, pareto optimumu | Anlatım |
11 | Çevreci akımlar | Anlatım |
12 | Çevre yönetimi ve politikası | Anlatım |
13 | Çevre yönetimi ve politikasının araçları | Anlatım |
14 | Türkiyede çevre yönetimi ve politikası; merkezi yönetim ve yerel yönetimler | Anlatım |
15 | Türkiyede çevre yönetimi ve politikası; Mevzuat, yargı kararları | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çevre Politikası; Ruşen Keleş-Can Hamamcı-Aykut Çoban | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
projeksiyon, kitaplar, makaleler. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 9 | 1 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 1 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 174 |