Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ARK 282 - ARKEOLOJİ

Kodu: ARK 282 Adı: SEMİNER II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ARKEOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİNE KÖKER GÖKÇE (eminekoker@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EMİNE KÖKER GÖKÇE,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bilimsel araştırma yöntemleri hakkında bilgi edinerek Antik Çağ Keramikleri üzerine bilimsel çalışma denemesi yapılması hedeflenmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Alan Çalışması PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Alan Çalışması PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
DÖÇ-3 PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
DÖÇ-4 PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular.
DÖÇ-5 PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar.
DÖÇ-6 PÇ-6 İlgi alanında karşılaşılan problemlerin çözümlemelerinde mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır.
DÖÇ-7 PÇ-8 En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
DÖÇ-8 PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
DÖÇ-9 PÇ-10 Çalışma alanıyla ilgili etkili tanıtımlar yapar.
DÖÇ-10 PÇ-11 Arkeoloji alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
DÖÇ-11 PÇ-12 Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular
DÖÇ-12 PÇ-13 Arkeoloji alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri düzenler. Arkeoloji alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
DÖÇ-13 PÇ-14 Arkeoloji alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar, bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
DÖÇ-14 PÇ-15 Arkeoloji alanında çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal faaliyetler gösterir.
DÖÇ-15 PÇ-16 Arkeoloji ve bilimsel uygulama sürecinde etik değerleri gözetir.
DÖÇ-16 PÇ-17 Arkeoloji alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
DÖÇ-17 PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder.
DÖÇ-18 Alan Çalışması PÇ-8 En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
DÖÇ-19 Alan Çalışması PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bilimsel araştırma yöntemleri hakkında bilgi vermek. Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak belirlenen konu üzerine makale çalışması gerçekleştirmek.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Öğretim Elemanı Sunumu ve tartışma
2 İnsan, Bilim ve Bilgi Öğretim Elemanı Sunumu ve tartışma
3 Bilgi Edinme Yolları Öğretim Elemanı Sunumu ve tartışma
4 Araştırma Nedir? Öğretim Elemanı Sunumu ve tartışma
5 NİCEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMI VE BASAMAKLARI Öğretim Elemanı Sunumu ve tartışma
6 Nicel araştırma aşamaları Öğretim Elemanı Sunumu ve tartışma
7 Konuyu belirlemek Öğretim Elemanı Sunumu ve tartışma
8 Ara Sınav
9 Konuyu sınırlandırmak Öğretim Elemanı Sunumu ve tartışma
10 Konuyla ilgili literatür taraması yapmak Öğretim Elemanı Sunumu ve tartışma
11 Veri toplamak ve not almak Öğretim Elemanı Sunumu ve tartışma
12 Veri toplama araçları Öğretim Elemanı Sunumu ve tartışma
13 Gözlem Öğretim Elemanı Sunumu ve tartışma
14 İnceleme Öğretim Elemanı Sunumu ve tartışma
15 Makale Okuma Öğretim Elemanı Sunumu ve tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, Projeksiyon Cihazı, Ses Sistemi, vb.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 10 50
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 4 2 8
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 1 1
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 140