|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İLHAN ARAS (ilhanaras@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İLHAN ARAS, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin Bilimsel Araştırma Yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmalarını ve buna uygun olarak tez, makale ve araştırma raporu yazabilecek yeterliliğe ulaşmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma konusundaki temel hususları açıklayabilir. |
PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kaynak tarama yapabilir. |
PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Araştırma problemini oluşturabilir. |
PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
- Bilimsel Araştırma Yöntemlerine giriş - Bilimsel araştırmalarda nicel ve nitel yaklaşımlar, - Bilimsel araştırmalarda kullanılan veri toplama ve analiz teknikleri, - Makale ve tez inceleme, bilimsel araştırmalarda yapılan hatalar, - Veri tabanları ve akademik yayınlara ulaşabilme, - Bilimsel bir araştırmanın tasarlanması ve araştırma önerisi hazırlama, - Bilimsel etik - Enstitüsü Lisansüstü Tez Yazım Kılavuzu’nda yer alan esas ve usuller | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Araştırma Yöntemlerinin tanıtımı | Teorik |
2 | Bilim nedir? Bilimsel Araştırma nedir? | Teorik |
3 | Bilimsel Araştırma Süreci | Teorik |
4 | Araştırma Konusuna karar verilmesi | Teorik |
5 | Araştırma Probleminin tasarlanması | Teorik |
6 | Değişkenlerin tanımlanması ve hipotezlerin kurulması | Teorik |
7 | Araştırmanın planlanması | Teorik |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırmanın icrası | Teorik |
10 | Veri toplama ve analiz, Araştırma raporunun yazılması | Teorik |
11 | IMRAD modeli | Teorik |
12 | Örnek araştırma raporu | Teorik |
13 | Tez ve makale incelemesi | Teorik |
14 | Tez ve makale incelemesi | Teorik |
15 | Tez ve makale incelemesi | Teorik |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Düşünme Araştırma Yazma, Prof. Dr. Cihan Dura, Araştırma Yöntemleri Yeni Başlayanlar İçin Adım Adım Araştırma Rehberi, Kumar, Ranjit. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 7 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |