|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEREN GÜRSELER (cerengurseler@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CEREN GÜRSELER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı bölge, güvenlik kavramlarını ve değişimlerini kavramak; uluslararası ilişkilerde bölgesel güvenliğe dair önemli sorunları kavramak; Orta Doğu, Afrika, Avrupa bölgelerinin ve önemli aktörlerin güncel sorunlarını ve güvenlik önceliklerini yorumlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | bölgesel güvenliğin dış politikaya ve uluslararası ilişkilere olan etkisini açıklayabilir. |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki yerini, rolünü ve etkilerini çeşitli boyutlarıyla kavrar. PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçlarını öngörür ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yordar. PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-7 Güvenlik ve terörizm konularında ulusal ve uluslararası düzlemde gerçekleştirilmiş/gerçekleştirilmekte olan siyasal çalışmalara eleştirel yaklaşımlar getirir. PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | bölge ve güvenlik kavramlarındaki değişimleri analiz ederek güç-çıkar ilişkilerini yorumlayabilir. |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki yerini, rolünü ve etkilerini çeşitli boyutlarıyla kavrar. PÇ-2 Terörizmin amaçlarını, hedeflerini, türlerini, nedenlerini, dinamiklerini, finansmanını ve uluslararası güç mücadelelerindeki rolünü kavrar. PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçlarını öngörür ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yordar. PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-7 Güvenlik ve terörizm konularında ulusal ve uluslararası düzlemde gerçekleştirilmiş/gerçekleştirilmekte olan siyasal çalışmalara eleştirel yaklaşımlar getirir. PÇ-8 Güvenlik meslek mensuplarına yönelik gerçekleştirilecek hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim-öğretim faaliyetlerinde alabileceği çeşitli rolleri yerine getirir. PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bölge, güvenlik, terörizm, self-determinasyon, göç, güç dengesi, yeni bölgeselcilik | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Anlatma Yöntemi |
2 | Bölge,Bölgeselcilik, Yeni Bölgeselcilik | Anlatma Yöntemi Makale Analizi |
3 | Güvenlik Kavramı, Güvenlik Kavramının Genişlemesi ve Derinleşmesi | Anlatma Yöntemi Makale Analizi Soru-Cevap |
4 | Bölgesel Güvenlik | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
5 | Güvenliğin Temel Kavramları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru-Cevap |
6 | Yeni Güvenlik | Anlatma Yöntemi Makale Analizi |
7 | Uluslararası Alanda Güncel Güvenlik Sorunları | Anlatma Yöntemi Makale Analizi Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Orta Doğu Güvenliği ve Güncel Sorunları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
10 | Afrika Güvenliği ve Güncel Sorunlar | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
11 | Avrupa'nın Güvenliği ve Güncel Sorunlar | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
12 | Rusya'nın Güvenliği ve Güncel Sorunlar | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
13 | Türk Dış Politikası ve Bölgesel Güvenlik | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
14 | Self-Determinasyon, Terör ve Bölgesel Güvenlik | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
15 | Bölgesel İşbirliği Örnekleri | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru-Cevap Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Fikret Birdişli, Teori ve Pratikte Uluslararası Güvenlik: Kavram-Teori- Uygulama, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2017 | |
2 | Bilal Karabulut, Güvenlik: Küreselleşme Sürecinde Güvenliği Yeniden Düşünmek, Barış Kitabevi, Ankara, 2015 | |
3 | Bilal Karabulut, Uluslararası Örgütlerin Güvenlik Boyutu, Barış Kitabevi, İstanbul,2014 | |
4 | Bilal Sevinç ve İrfan Çiftçi, Terör ve Şiddet Sarmalında Orta Doğu ve Afrika, Karınca Yayınları, Ankara, 2015 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı ve benzeri yazılı kaynaklar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 7 | 5 | |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 9 | 5 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 10 | 10 | |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 11 | 33 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 9 | 27 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 5 | 10 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |