|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEREN GÜRSELER (cerengurseler@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CEREN GÜRSELER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı Orta Doğu, Kafkaslar ve Orta Asya'daki güvenlik sorunlarının ve güncel sorunların tarihi, siyasi, kültürel dinamikleriyle incelenebilmesine, yorumlanabilmesine yönelik öğrencilerin bilgi ve becerilerini arttırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki yerini, rolünü ve etkilerini çeşitli boyutlarıyla kavrar. PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçlarını öngörür ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yordar. PÇ-8 Güvenlik meslek mensuplarına yönelik gerçekleştirilecek hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim-öğretim faaliyetlerinde alabileceği çeşitli rolleri yerine getirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
|
DÖÇ-2 | Öğrenci Orta Doğu, Kafkaslar ve Orta Asya güvenliği dinamiklerine hakim olacaktır. |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki yerini, rolünü ve etkilerini çeşitli boyutlarıyla kavrar. PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-8 Güvenlik meslek mensuplarına yönelik gerçekleştirilecek hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim-öğretim faaliyetlerinde alabileceği çeşitli rolleri yerine getirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Her üç bölgenin siyasi, ekonomik ve etnik özellikleri; her üç bölgenin dış politika öğeleri, öncelikleri ve hedefleri; güvenlik kavramı, gelişimi ve temel öğeleri; | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genel Giriş | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
2 | Güvenlik Kavramına Giriş | Makale Analizi Kitap Analizi Kaynak Tarama Anlatma Yöntemi |
3 | Güvenlik Kavramlarında Değişiklikler | Beyin Fırtınası Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
4 | Bölgesel Güvenlik Analizi | Beyin Fırtınası Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Makale Analizi Kitap Analizi |
5 | Orta Doğu'nun Güvenlik Dinamikleri I: Terörizm, bölge dengesi | Beyin Fırtınası Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
6 | Orta Doğu'nun Güvenlik Dinamikleri II: Filistin-İsrail Sorunu | Beyin Fırtınası Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
7 | Kafkasya'nın Güvenlik Dinamikleri I: Terörizm ve bölge dengesi | Beyin Fırtınası Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Kısa Sınav |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kafkasya'nın Güvenlik Dinamikleri II: Bölgesel İşbirliğinin İncelenmesi | Beyin Fırtınası Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
10 | Orta Asya'nın Güvenlik Dinamikleri I: Terörizm ve bölge dengesi | Beyin Fırtınası Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
11 | Orta Asya Bölgesi Güvenlik II: Bölgesel İşbirliğinin İncelenmesi | Beyin Fırtınası Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
12 | Orta Doğu Güvenliği ve Türk Dış Politikası | Kaynak Tarama Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin Fırtınası |
13 | Kafkasya Güvenliği ve Türk Dış Politikası | Kaynak Tarama Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin Fırtınası |
14 | Orta Asya Bölgesinin Türk Dış Politikasında Öne Çıkan Unsurları | Kaynak Tarama Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin Fırtınası |
15 | Genel Tekrar | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | M. Turgut Demirtepe ve Güner Özkan, Uluslararası Sistemde Orta Asya: Dış Politika ve Güvenlik, USAK Yayınları, Ankara, 2013 | |
2 | Veysel Kurt, Orta Doğu'da Ulusal Güvenlik Stratejileri, SETA Yayınları, 2018 | |
3 | Fikret Birdişli, Teori ve Pratikte Uluslararası Güvenlik: Kavram-Teori- Uygulama, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2017 | |
4 | İrfan Çiftçi ve Bilal Sevinç, Uzakdoğu'dan Güney Asya'ya Şiddet ve Terörizm, Karınca Yayınları, Ankara, 2015 | |
5 | Bilal Sevinç ve İrfan Çiftçi, Terör ve Şiddet Sarmalında Orta Doğu ve Afrika, Karınca Yayınları, Ankara, 2015 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı ve benzeri yazılı kaynaklar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 50 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 7 | 5 | |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 9 | 5 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 10 | 40 | |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 13 | 100 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 11 | 33 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 9 | 27 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 5 | 10 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |