|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | CEREN GÜRSELER (cerengurseler@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CEREN GÜRSELER, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı Orta Doğu, Kafkaslar ve Orta Asya'daki güvenlik sorunlarının ve güncel sorunların tarihi, siyasi, kültürel dinamikleriyle incelenebilmesine, yorumlanabilmesine yönelik öğrencilerin bilgi ve becerilerini arttırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ-1 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularına teorik ve kavramsal açılardan yorumlayabilir.
PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçları ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yorumlar. PÇ-8 Güvenlik meslek mensuplarına yönelik gerçekleştirilecek hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim-öğretim faaliyetlerinde alabileceği çeşitli rolleri yerine getirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
|
| DÖÇ-2 | Öğrenci Orta Doğu, Kafkaslar ve Orta Asya güvenliği dinamiklerine hakim olacaktır. |
PÇ-1 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularına teorik ve kavramsal açılardan yorumlayabilir.
PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-8 Güvenlik meslek mensuplarına yönelik gerçekleştirilecek hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim-öğretim faaliyetlerinde alabileceği çeşitli rolleri yerine getirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Her üç bölgenin siyasi, ekonomik ve etnik özellikleri; her üç bölgenin dış politika öğeleri, öncelikleri ve hedefleri; güvenlik kavramı, gelişimi ve temel öğeleri; | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Genel Giriş | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 2 | Güvenlik Kavramına Giriş | Makale Analizi Kitap Analizi Kaynak Tarama Anlatma Yöntemi |
| 3 | Güvenlik Kavramlarında Değişiklikler | Beyin Fırtınası Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
| 4 | Bölgesel Güvenlik Analizi | Beyin Fırtınası Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Makale Analizi Kitap Analizi |
| 5 | Orta Doğu'nun Güvenlik Dinamikleri I: Terörizm, bölge dengesi | Beyin Fırtınası Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
| 6 | Orta Doğu'nun Güvenlik Dinamikleri II: Filistin-İsrail Sorunu | Beyin Fırtınası Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
| 7 | Kafkasya'nın Güvenlik Dinamikleri I: Terörizm ve bölge dengesi | Beyin Fırtınası Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Kısa Sınav |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kafkasya'nın Güvenlik Dinamikleri II: Bölgesel İşbirliğinin İncelenmesi | Beyin Fırtınası Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
| 10 | Orta Asya'nın Güvenlik Dinamikleri I: Terörizm ve bölge dengesi | Beyin Fırtınası Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
| 11 | Orta Asya Bölgesi Güvenlik II: Bölgesel İşbirliğinin İncelenmesi | Beyin Fırtınası Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
| 12 | Orta Doğu Güvenliği ve Türk Dış Politikası | Kaynak Tarama Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin Fırtınası |
| 13 | Kafkasya Güvenliği ve Türk Dış Politikası | Kaynak Tarama Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin Fırtınası |
| 14 | Orta Asya Bölgesinin Türk Dış Politikasında Öne Çıkan Unsurları | Kaynak Tarama Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin Fırtınası |
| 15 | Genel Tekrar | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin Fırtınası |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | M. Turgut Demirtepe ve Güner Özkan, Uluslararası Sistemde Orta Asya: Dış Politika ve Güvenlik, USAK Yayınları, Ankara, 2013 | |
| 2 | Veysel Kurt, Orta Doğu'da Ulusal Güvenlik Stratejileri, SETA Yayınları, 2018 | |
| 3 | Fikret Birdişli, Teori ve Pratikte Uluslararası Güvenlik: Kavram-Teori- Uygulama, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2017 | |
| 4 | İrfan Çiftçi ve Bilal Sevinç, Uzakdoğu'dan Güney Asya'ya Şiddet ve Terörizm, Karınca Yayınları, Ankara, 2015 | |
| 5 | Bilal Sevinç ve İrfan Çiftçi, Terör ve Şiddet Sarmalında Orta Doğu ve Afrika, Karınca Yayınları, Ankara, 2015 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı ve benzeri yazılı kaynaklar, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 50 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 7 | 5 | |
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 9 | 5 | |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 10 | 40 | |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 13 | 100 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 11 | 33 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 9 | 27 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 5 | 10 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||