|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | CEREN GÜRSELER (cerengurseler@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CEREN GÜRSELER, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilerin çevresel sorunları ve değişimleri; güvenlik ve değişim dahil çevrenin farklı öğeleriyle uluslararası ilişkilere, uluslararası güvenliğe dair etkisinin analiz edilebilme yeteneklerini arttırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Güvenlik kavramındaki değişimleri analiz edebilir. |
PÇ-1 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularına teorik ve kavramsal açılardan yorumlayabilir.
PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçları ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yorumlar. PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Çevresel güvenliğin dış politikadaki, uluslararası ilişkilerdeki değişen yerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularına teorik ve kavramsal açılardan yorumlayabilir.
PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçları ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yorumlar. PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-7 Güvenlik ve terörizm konularında ulusal ve uluslararası düzlemde gerçekleştirilmiş/gerçekleştirilmekte olan siyasal çalışmalara eleştirel yaklaşımlar getirir. PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | İklim değişikliği gibi çevresel güvenlik sorunlarının farklı devletlerin, uluslararası aktörlerin dış politika önceliklerine ve öğelerine dair karşılaştırma yapabilir. |
PÇ-1 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularına teorik ve kavramsal açılardan yorumlayabilir.
PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçları ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yorumlar. PÇ-6 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-7 Güvenlik ve terörizm konularında ulusal ve uluslararası düzlemde gerçekleştirilmiş/gerçekleştirilmekte olan siyasal çalışmalara eleştirel yaklaşımlar getirir. PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Çevresel değişimleri, çevre sorunlarını analiz edebilir. |
PÇ-3 Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. PÇ-5 Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçları ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yorumlar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Çevre ve çevresel konulara dair başlıca kavramlar, güvenlik kavramı ve Uluslararası İlişkiler disiplininde kavramın genişlemesi, çevresel güvenlik, iklim değişikliği gibi çevre sorunları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Çevre, Çevre Sorunları, Çevresel Değişimler | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 3 | Güvenlik Kavramı, Güvenlik Kavramının Gelişmesi ve Derinleşmesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 4 | Çevresel Güvenlik | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası Makale İncelemesi |
| 5 | İklim Değişikliği | Anlatma Yöntemi |
| 6 | İklim Değişikliği Politikaları: BM Öncülüğünde Uluslararası İşbirliği | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
| 7 | İklim Değişikliği Politikaları: Paris Konferansı ve Ötesi | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin Fırtınası Kısa Sınav |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Orta Doğu'da Çevresel Değişimler ve Güvenlik İlişkisi: Vaka Örnekleri | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
| 10 | Afrika'da Çevresel Değişimler ve Güvenlik İlişkisi: Vaka Örnekleri | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
| 11 | Çevre Sorunlarında İşbirliğinde Engeller: ABD ve İklim Politikaları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 12 | Türk Dış Politikası'nda Başlıca Çevre Sorunları ve Güvenlikle İlişkileri | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 13 | Uluslararası Hukuk ve Uluslararası İlişkilerde Çevresel Mülteci | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Kaynak Tarama Makale Analizi |
| 14 | Uluslararası Çevre Hukuku | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Genel Tekrar | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin Fırtınası |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Fikret Birdişli, Teori ve Pratikte Uluslararası Güvenlik: Kavram-Teori- Uygulama, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2017 | |
| 2 | Nuran Talu, Türkiye'de İklim Değişikliği Siyaseti, Phoenix, Ankara, 2015 | |
| 3 | Ayşegül Kaplan, Küresel Çevre Sorunları ve Politikaları, Öteki Matbaası, Ankara, 1999 | |
| 4 | Anthony Giddens, İklim Değişikliği Siyaseti, Phoenix Yayınları, Phoenix, Ankara, 2013 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı ve benzeri yazılı kaynaklar, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 30 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 7 | 5 | |
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 9 | 5 | 5 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 10 | 10 | |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 13 | 50 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 11 | 33 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 9 | 27 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 5 | 10 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||