|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İLHAN ARAS (ilhanaras@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
OĞUZ ÖCAL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin analitik, yaratıcı ve bilimsel düşünme becerilerini problem çözme becerileriyle birleştirerek yapacakları tezlerde akademik ve bilimsel ortama katkı sağlayabilecekleri tez konusu ve yöntem bilim konusunda gelişim göstermelerine katkı sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Araştırma konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izleyebilir. |
PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarını paydaşlarla paylaşabilir. |
PÇ-9 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Danışmanlar ile yüksek lisans öğrencilerinin yüksek lisans çalışmalarına ilişkin sorunların tartışılması, onları belirli araştırma alanlarına yönlendirme çalışmalarının ve yeni düşünceler üzerine analiz işlemleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çalışma alanına giriş ve çalışma alanının önemi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Tez konusu ile ilgili literatür. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |