Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / YÖN-508 - YÖNETİM VE ORGANİZASYON (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: YÖN-508 Adı: DAVRANIŞ BİLİMLERİ II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü YÖNETİM VE ORGANİZASYON (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı METİN KAPLAN (mkaplan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ŞEVKİ ÖZGENER, HAKAN VAHİT ERKUTLU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Staj Yok
Dersin Amacı
•Davranış bilimlerinin insan ve iş hayatındaki gerekliliğini kavramak, •İnsanları tanımak ve motive etmenin gerekliliğini kavramak, •Tutumları, Önyargıları ve Kalıplaşmış Tutumları analiz etmek, •Yeni yüzyılda çatışmanın gerekliliğini kavramak ve yönetmek, •Müzakere ve pazarlığın hayatın her aşamasında önemini vurgulamak, •Global rekabet ortamında etkin karar vermenin önemini kavramak, •Gelecekte ekip çalışmasının gerekliliği üzerinde durarak, grup yapısı ve dinamiklerini incelemek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Davranış Bilimlerinin iş hayatında gerekliliğini değerlendirebilir. PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular.
PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur.
PÇ-6 Yönetim-Organizasyon alanına ilişkin kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek ve ilgili yazına katkıda bulunabilmek
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İnsanları tanımanın ve motive etmenin gerekliliğini açıklayabilir. PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular.
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Karar verme ve ekip çalışması becerilerini geliştirebilir. PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-4 Kamu ve özel kesimde karşılaşılan İnsan kaynakları yönetimi uygulamaları kapsamında yer alan; iş analizi, insan kaynakları temini ve seçimi ile kariyer ve performans değerlendirme ve ücretlendirme gibi konularda ileri düzeyde bilgi sahibi olur ve çalışma yaşamında bunlardan yararlanır.
PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Çalışanlar açısından tutum, tatmin, bağlılık, güven ve ÖVD'nin önemini değerlendirebilir. PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-4 Kamu ve özel kesimde karşılaşılan İnsan kaynakları yönetimi uygulamaları kapsamında yer alan; iş analizi, insan kaynakları temini ve seçimi ile kariyer ve performans değerlendirme ve ücretlendirme gibi konularda ileri düzeyde bilgi sahibi olur ve çalışma yaşamında bunlardan yararlanır.
PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur.
PÇ-7 Yönetim-Organizasyon alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin ileri düzeyde bilgilere sahip olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders örgütsel ortamlarda stres, sinizm, adalet, iletişim, kişilik, liderlik, algı, iş tatmini, bağlılık, güven, güven, yıldırma, sosyalleşme, politika ve güç kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Gruplar, Grup Oluşturma Süreci Konu anlatımı ve tartışma
2 Gruplara yönelik tehditler Konu anlatımı ve tartışma
3 Sanal Kaytarma, Sosyal Kaytarma, Sosyal Kolaylaştırıcılar Konu anlatımı ve tartışma
4 Kişilik ve Kişilik Teorileri Konu anlatımı ve tartışma
5 Kişilik Testleri NEO kişilik Testi uygulama
6 Duygusal Zeka Duygusal Zeka Testleri Uygulama
7 Stres Yönetimi ve Tükenmişlik Konu anlatımı ve tartışma
8 Ara Sınav
9 Örgütsel Adalet ve Örgütsel Sinizm Konu anlatımı ve tartışma
10 Örgütsel Güven, Örgütsel Özdeşleşme, İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılık Konu anlatımı ve tartışma Performans Ödevi ve Sunum
11 Örgütsel Vatandaşlık Davranışı ve Bağlamsal Performans Konu anlatımı ve tartışma
12 Yıldırma, Örgütlerde Algılanan Mağduriyet Konu anlatımı ve tartışma
13 Algılama ve İzlenim Yönetimi, İmaj Geliştirme Konu anlatımı ve tartışma
14 Örgütsel İletişim ve Örgütsel Sosyalleşme Johari Penceresini Uygulama
15 Liderlik Teorileri Liderlik Tarzı Testi Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 İnsan ve İnsanlar, Çiğdem Kağıtçıbaşı, Evrim Yayınları, İstanbul 2010.
2 İşletmelerde Davranış Bilimleri ve Örgütsel Davranış, M. Şerif Şimşek, Tahir Akgemci ve Adnan Çelik, Gazi Kitabevi, Ankara, 2011.
3 Organizational Behavior, Stephen P. Robbins, Pearson Education, International Edition, 10.Baskı, Prentice Hall, New Jersey, 2009.
4 Organizational Behavior, R. Reitner, A. Kinicki. Irwin: McGraw-Hill, 2004.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
İnsan ve İnsanlar, Çiğdem Kağıtçıbaşı, Evrim Yayınları, İstanbul 2010. İşletmelerde Davranış Bilimleri ve Örgütsel Davranış, M. Şerif Şimşek, Tahir Akgemci ve Adnan Çelik, Gazi Kitabevi, Ankara, 2011. Organizational Behavior, Stephen P. Robbins, Pearson Education, International Edition, 10.Baskı, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Organizational Behavior, R. Reitner, A. Kinicki. Irwin: McGraw-Hill, 2004.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 14 70
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 13 39
       c) Performans Ödevi 4 1 4
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 1 3
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 2 10
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180