|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | YÖNETİM VE ORGANİZASYON (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞEVKİ ÖZGENER (sozgener@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
METİN KAPLAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, tez çalışmasına ilişkin literatür tarama konusunda gerekli bilgiyi sağlamak, sosyal araştırma sonuçlarını kavramak ve kantitatif ve kalitatif araştırma yöntemlerini öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Uygun araştırma tasarımı ve metodolojilerini belirleyebilir. |
PÇ-6 Yönetim-Organizasyon alanına ilişkin kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek ve ilgili yazına katkıda bulunabilmek PÇ-7 Yönetim-Organizasyon alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin ileri düzeyde bilgilere sahip olur. PÇ-8 Alana ilişkin kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Bir araştırma projesini yürütme sürecini açıklayabilir. |
PÇ-6 Yönetim-Organizasyon alanına ilişkin kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek ve ilgili yazına katkıda bulunabilmek PÇ-7 Yönetim-Organizasyon alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin ileri düzeyde bilgilere sahip olur. PÇ-8 Alana ilişkin kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Sosyal araştırmalarda kantitatif ve kalitatif veri analizini ayırt edebilir. |
PÇ-6 Yönetim-Organizasyon alanına ilişkin kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek ve ilgili yazına katkıda bulunabilmek PÇ-7 Yönetim-Organizasyon alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin ileri düzeyde bilgilere sahip olur. PÇ-8 Alana ilişkin kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Sosyal araştırmalarda kantitatif ve kalitatif veri analizini ayırt edebilir. |
PÇ-6 Yönetim-Organizasyon alanına ilişkin kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek ve ilgili yazına katkıda bulunabilmek PÇ-7 Yönetim-Organizasyon alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin ileri düzeyde bilgilere sahip olur. PÇ-8 Alana ilişkin kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-5 | Yönetim ve örgütsel davranış alanında bir tez hazırlayabilir. |
PÇ-6 Yönetim-Organizasyon alanına ilişkin kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek ve ilgili yazına katkıda bulunabilmek PÇ-7 Yönetim-Organizasyon alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin ileri düzeyde bilgilere sahip olur. PÇ-8 Alana ilişkin kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders bir tez veya sosyal araştırma projesini tasarlamada ve yürütmede öğrencilere yardımcı olmak için yapılandırılmaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tezin teorik çerçevesini oluşturma ve yazma | Kaynak tarama |
| 2 | Tezin teorik çerçevesini oluşturma ve yazma | Kaynak taramaya ilişkin Performans Ödevi ve Sunum |
| 3 | Tezin teorik çerçevesini oluşturma ve yazma | Kaynak tarama |
| 4 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama | Anket tasarlama ilişkin Performans Ödevi ve Sunum |
| 5 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama | Anket tasarlama ilişkin Performans Ödevi ve Sunum |
| 6 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama | Anket tasarlama |
| 7 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama | Anket tasarlama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Verileri analiz etme | Veri analizin ilişkin Performans Ödevi ve Sunum |
| 10 | Verileri analiz etme | Veri analizi |
| 11 | Tez çalışmasını yazma | Tez hazırlama ve yazma |
| 12 | Tez çalışmasını yazma | Tez hazırlama ve yazma |
| 13 | Tez çalışmasını danışmanla birlikte okuma | Tez hazırlama ve okuma |
| 14 | Tez çalışmasını danışmanla birlikte okuma | Tez hazırlama ve okuma |
| 15 | Tezin sunumu ve kabulü | Tezi savunma ve sunum |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | American Psychological Association-APA (2013). Publication manual (8th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. | |
| 2 | Hair, J. F, Black, W. C , Babin, B., Anderson, R. E., Tatham, R. L. (2010). Multivariate data analysis. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| American Psychological Association-APA (2013). Publication manual (8th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 16 | 2 | 100 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 10 | 50 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 182 | ||