|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VURAL AKBOĞA (vuralakboga@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERKAN HİRİK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ana hatlarıyla (Aristo'dan 20. yüzyıla dek) dilbilim tarihi, 20. yüzyıl dilbiliminde Saussure'in yapısalcılığının yeri, Chomsky'nin üretken dilbilgisi kavramı, dilbilimde farklı araştırma alanları. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | dönem sonunda ses bilim konusunu kavrar |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenci dönem sonunda anlam bilim konusunu kavrar |
PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dil bilimi, lengüistik veya lîsaniyat; dilleri dil bilgisi, söz dizimi (sentaks) ve fonetik gibi çeşitli açılardan yapısal olarak inceleyen bilim dalı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | saussure yapısalcılığının temel kavramları | Anlatma Yöntemi |
2 | gösterge bilim ve dil | Anlatma Yöntemi |
3 | dilin işlevleri | Anlatma Yöntemi |
4 | iletişim | Anlatma Yöntemi |
5 | ses bilim ve görevsel ses bilim | Anlatma Yöntemi |
6 | ses bilim ve görevsel ses bilim | Anlatma Yöntemi |
7 | ses bilim ve görevsel ses bilim | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | söz dizim | Anlatma Yöntemi |
10 | söz dizim | Anlatma Yöntemi |
11 | söz dizim | Anlatma Yöntemi |
12 | biçim bilim | Anlatma Yöntemi |
13 | biçim bilim | Anlatma Yöntemi |
14 | anlam bilim | Anlatma Yöntemi |
15 | anlam bilim | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Caner Kerimoğlu - Genel Dilbilime Giriş | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 5 | 15 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 6 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |