|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BÜLENT ZORLUGENÇ (bzorlugenc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Gıda güvenliği ve mikrobiyolojik kalite kontrol kriterleri, gıdalardaki mikroorganizma yükünün belirlenmesi, indikatör mikroorganizmaların analizleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrencilere aktarmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Laboratuvar kullanır, gıda analizlerini yapar, sonuçları değerlendirir, yorumlar ve raporlayabilir. |
PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Gıda kalitesinin değerlendirilmesinde objektif ve subjektif yöntemleri kullanır ve sonuçları yorumlar |
PÇ-3 Değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-8 Uzmanlaştığı alanda işletme kurulması ve işletiminde aktif rol oynar |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir. |
PÇ-2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma PÇ-3 Değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Gıda güvenliği ve gıda güvenliğini tehdit eden unsurlar, mikrobiyolojik kalite kontrol kriterleri, gıdalardaki mikroorganizma yükünün belirlenmesi, indikatör mikroorganizmaların analizleri, et, süt, meyve-sebze, konserve gıdalar ve tahıl bazlı ürünlerde mikrobiyolojik analizler ve standarda uygunluğun kontrolü | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Mikrobiyoloji laboratuvarında çalışma prensipleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 2 | Mikroskopta çalışma teknikleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 3 | Sterilizasyon yöntemleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 4 | Besiyeri hazırlama | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 5 | Mikrobiyolojik örnek alma ve saf kültür eldesi, mikroorganizmaların saklanması | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 6 | Preparat hazırlama ve boyama yöntemleri (basit boyama, diferansiyel boyama, spor boyama) | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 7 | Bakteri, maya ve küflerin mikroskopta incelenmesi | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Mikrobiyolojik sayım yöntemleri (kültürel yöntemler, mikroskobik yöntemler) | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 10 | Çeşitli yüzeylerde mikroorganizma sayımı | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 11 | Gıdalarda toplam aerob mezofilik bakteri sayımı | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 12 | Gıdalarda maya ve küf sayımı | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 13 | Gıdalardan koliform grubu mikroorganizmaların sayımı | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 14 | Gıdalarda Staphylococcus aureus sayımı | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 15 | Gıdalarda Salmonella sp. aranması | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Adams, M.R. ve Moss, M.,O., 2008. Food Microbiology. 3 rd Edn. The Royal Society of Chemistry, Cambridge, UK, p. 463 | |
| 2 | Krämer, J. ,1992 . Lebensmittel-mikrobiologie, Verlag Eugen Ulmer-Stuttgart, pp:22-30. | |
| 3 | Kulp, K., Lorenz, K. 2003 . Handbook of dough fermentations. CRC Press, p.328. | |
| 4 | Öztan, A., 2003. Et Bilimi ve Teknolojisi. TMMOB Gıda Mühendisleri Odası yayın no:1.,Ankara 495 s. | |
| 5 | Temiz, A., Genel Mikrobiyoloji Uygulama Teknikleri.1996. 2. Baskı, Hatipoğlu Yayınevi- Ankara. 274 s. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 10 | 40 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 2 | 30 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 2 | 30 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 184 | ||