|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEM OKAN ÖZER (cemokanozer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, gıda sanayiinde gıda ürünlerinin güvenli hale getirilmesinde kullanılan yöntemler yapılan bilimsel araştırmalara paralel olarak hızla gelişmektedir. Bu ders kapsamında gıda işlemede gelişmekte ısıl olmayan (yüksek basınç, vurgulu elektrik alan, vurgulu ışık, elektrolize yükseltgen su, elektroplazmoliz, ultrases vb.) teknolojiler ve gıda sanayi uygulamaları konusunda bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Gıda endüstrisinde yeni ve gelişmekte olan teknolojiler hakkında bilgi sahibi olmak. |
PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Yeni ve gelişmekte olan teknolojilerin uygulanmasında temel işlem basamaklarını öğrenmek. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma PÇ-3 Değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Yeni ve gelişmekte olan proseslerin avantaj dezavantaj ve gereksinimlerinin anlamak. |
PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma
PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 |
PÇ-3 Değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Gıda sanayinde ısıl olmayan teknolojilerin temelleri, Yeni ve gelişmekte olan ısıl olmayan prosesler için uygulama ve model çalışmalar, Yeni ve gelişmekte olan ısıl olmayan gıdaların dayanıklı hale getirilmesine yönelik prosesler (yüksek basınç, vurgulu elektrik alan, vurgulu ışık, elektrolize yükseltgen su, ultrases vb.) ve bu konuda yapılan son çalışmalar, Yeni ve gelişmekte olan ısıl olmayan gıdaların dayanıklı hale getirilmesine yönelik prosesler için temel hesaplama yöntemleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Gıdalar neden bozulur? Gıdalar için mevcut dayandırma yöntemleri. Gıdaların dayanıklı hale getirmesinde seçilecek yöntemlerin belirlenme kriterleri. Gıdaların güvenli hale getirilmesinde ısıl olmayan teknolojilerin kullanılma nedenleri. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim |
2 | Gıdalar neden bozulur? Gıdalar için mevcut dayandırma yöntemleri. Gıdaların dayanıklı hale getirmesinde seçilecek yöntemlerin belirlenme kriterleri. Gıdaların güvenli hale getirilmesinde ısıl olmayan teknolojilerin kullanılma nedenleri. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim |
3 | Yüksek Hidrostatik Basınç temelleri. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim |
4 | Yüksek Hidrostatik Basınç üzerine araştırmalar ve gıda endüstrisindeki uygulamaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim |
5 | Ultrases uygulamaları ve üzerine araştırmalar, gıda endüstrisindeki uygulamaları. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim |
6 | Ultrases uygulamaları ve üzerine araştırmalar, gıda endüstrisindeki uygulamaları. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim |
7 | Uv ve vurgulu ışık temelleri. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uv ve vurgulu ışık araştırmalar ve gıda endüstrisindeki uygulamaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim |
10 | PEF (Vurgulu Elektrik Alan) ışık temelleri ve ve gıda endüstrisindeki uygulamaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim |
11 | PEF (Vurgulu Elektrik Alan) ışık temelleri ve ve gıda endüstrisindeki uygulamaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim |
12 | Işınlama teknolojisinin Temelleri ve gıda endüstrisindeki uygulamaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim |
13 | Işınlama teknolojisinin Temelleri ve gıda endüstrisindeki uygulamaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim |
14 | Gıda endüstrisinde yaygın olarak kullanılmayan ve gelişmekte olan ısıl olmayan teknolojiler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim |
15 | Gıda endüstrisinde yaygın olarak kullanılmayan ve gelişmekte olan ısıl olmayan teknolojiler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Baysal, T., İçier, F. 2012. Gıda Mühendisliğinde Isıl Olmayan Güncel Teknikler, 434 syf. : Nobel Akademik Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 14 | 4 | 20 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 4 | 14 | 56 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 168 |