|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FEYZA KIROĞLU ZORLUGENÇ (fkzorlugenc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, meyve-sebzeler ve bunlardan üretilen çeşitli ürünlerde kalite güvencesini sağlayacak bilgi ve deneyimi öğrencilere kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kalite tanımlamasını yapabilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma PÇ-3 Değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kalite kontrolünün önemini açıklayabilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma PÇ-3 Değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Meyve - sebze ve ürünlerinde kalite kontrolü analizlerini uygulayabilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma PÇ-3 Değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kalite kontrolünün önemi, değerlendirme ilkeleri, ambalajın incelenmesi, örnek hazırlama, ürünlerde fiziksel, kimyasal, biyokimyasal, mikrobiyolojik, duyusal analizler ve kalıntı analizleri, sonuçların değerlendirilmesi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Meyve ve Sebze İşleme Endüstrisinde Kalite Kontrolünün ve Güvenliğinin Önemi | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 2 | Taze meyve ve sebzelerde kalite ve kalite kontrolü | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 3 | Taze meyve ve sebzelerde kalite kontrolü | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 4 | Meyve ve Sebze konservesinde kalite ve kalite kontrolü | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 5 | Meyve ve Sebze konservesinde kalite ve kalite kontrolü | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 6 | Meyve ve sebze sularında kalite ve kalite kontrolü | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 7 | Meyve ve sebze sularında kalite ve kalite kontrolü | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Salçada kalite ve kalite kontrolü | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 10 | Salçada kalite ve kalite kontrolü | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 11 | Reçel, marmelat ve jölede kalite ve kalite kontrolü | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 12 | Reçel, marmelat ve jölede kalite ve kalite kontrolü | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 13 | Kurutulmuş meyve ve sebzelerde kalite ve kalite kontrolü | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 14 | Kurutulmuş meyve ve sebzelerde kalite ve kalite kontrolü | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 15 | Dondurulmuş meyve ve sebzelerde kalite ve kalite kontrolü | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Meyve Suyu Endüstrisinde Kalite Kontrolü, 1992. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Gıda Bilimi Ve Teknolojisi Bölümü, Gıda Araştırma Fonu Yayın No: 1, Ankara, syf.300. | |
| 2 | Ranganna, S., 2008. Handbook of Analysis and Quality Control for Fruit and Vegetable Products, Tata McGraw-Hill, p.1112. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 181 | ||