|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KEMAL ŞEN (kemalsen@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KEMAL ŞEN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste üzüm, bağcılık ve şarap üretimi, şarap tadımı ve tekniklerinin öğreltilmesi ve bunların gastronomi ile ilişkilendirilmesi amaçlanmıştır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bağcılık, şarap ve şarap üretimini açıklayabilir |
PÇ-2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma PÇ-3 Değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-8 Uzmanlaştığı alanda işletme kurulması ve işletiminde aktif rol oynar PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Şarap tadımı ve değerlendirmesinin genel prensiplerini kavrayabilir |
PÇ-2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma PÇ-3 Değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Şarabın açılması ve servisini başarıyla gerçekleştirebilir. |
PÇ-2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma PÇ-3 Değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Şarap yapılan temel üzüm çeşitleri hakkında tartışabilir. |
PÇ-2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma PÇ-3 Değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-5 | Yemek-şarap eşleştirmesinin temel prensiplerini aktarabilir. |
PÇ-2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma PÇ-3 Değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-6 | Koku, aroma ve tatları ayırt etme yetisi kazanabilir |
PÇ-2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma PÇ-3 Değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-7 | Dünyadaki önemli şarap bölgeleri ve şarap çeşitlerini tanıyabilir. |
PÇ-2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma PÇ-3 Değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma PÇ-7 Lisans seviyesinde ders verebilme donanımına sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Üzüm, bağcılık ve şarap üretimi ile ilgili temel bilgiler, şarap terminolojisi, dünyadaki önemli şarap üretim bölgeleri, şarap tadım teknikleri, yemek ve şarap uyumu. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tarihsel, bilimsel, ekonomik ve gastronomik olarak şaraba giriş | Anlatım, Tartışma |
| 2 | Bağcılık | Anlatım, Tartışma |
| 3 | Şarapçılık | Anlatım, Tartışma |
| 4 | Şarap tadımına giriş | Anlatım, Tartışma |
| 5 | İnceleme Gezisi | Anlatım, Tartışma, uygulama |
| 6 | Dünyadaki Apelasyonlar, şarap kültürü | Anlatım, Tartışma |
| 7 | Şarap Yapımında Kullanılan Üzüm Çeşitleri ve Üretim Bölgeleri, Beyaz Şaraplar, Şarap servisi | Anlatım, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Şarap Yapımında Kullanılan Üzüm Çeşitleri ve Üretim Bölgeleri, Beyaz Şaraplar, Şarapta fıçı kullanımı | Anlatım, Tartışma |
| 10 | Şarap ve Yemek Uyumu | Anlatım, Tartışma |
| 11 | Şarap Yapımında Kullanılan Üzüm Çeşitleri ve Üretim Bölgeleri, Kırmızı Şaraplar, Şarap şişelemesinde kullanılan mantar çeşitleri | Anlatım, Tartışma |
| 12 | Şarap Yapımında Kullanılan Üzüm Çeşitleri ve Üretim Bölgeleri, Kırmızı Şaraplar, Şaraplarda karşılaşılan hatalar | Anlatım, Tartışma |
| 13 | Köpüklü Şaraplar | Anlatım, Tartışma |
| 14 | Diğer Şarap Stilleri | Anlatım, Tartışma |
| 15 | Dersin gözden geçirilmesi | Anlatım, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Keevil, S., 2004. Wines of the World. DK Publishing (Dorling Kindersley) | |
| 2 | Nowak, B. & Wichman, B., 2005. The Everything Wine Book. Adams Media, MA, USA | |
| 3 | Anlı, E., 2010. Şarap Tadımı., İnkilap Kitap Evi, İstanbul, Türkiye | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 15 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 4 | 6 | 24 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Final Sınavı | 2 | 7 | 14 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||