|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | LÜTFİ BUYRUK (buyruk@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Destinasyon yönetiminde yerel mutfakların yeri ve önemi ile destinasyon seçiminde yerel mutfakların rolünü kavramak; Türkiye'de ve dünyada destinasyon olarak ön plana çıkan yerel mutfak örnekleri hakkında bilgi sahibi olmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Alanıyla ilgili bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ekonomik, hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. PÇ-8 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Destinasyon yönetiminde yerel mutfakların yeri ve önemini kavrar. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. PÇ-7 Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur. PÇ-8 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Destinasyon seçiminde yerel mutfakların rolünü bilir. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ekonomik, hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. PÇ-8 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Türkiye'de destinasyon olarak öne çıkan yerel mutfaklar hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. PÇ-8 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Destinasyon yönetiminde yerel mutfakların yeri ve önemi, destinasyon seçiminde yerel mutfakların rolü, turistleri yerel mutfak ve mutfak etkinliklerine yönlendiren motivasyonlar; Türkiye'de ve dünyada destinasyon olarak ön plana çıkan yerel mutfaklardan örnekler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Destinasyon, destinasyon yönetimi ve yerel mutfak kavramları | Sözlü anlatım, tartışma |
| 2 | Destinasyon yönetiminde yerel mutfakların yeri ve önemi | Sözlü anlatım, tartışma |
| 3 | Destinasyon seçiminde yerel mutfakların rolü | Sözlü anlatım, tartışma |
| 4 | Yerel kültürün turist tarafından algılanmasında yerel mutfakların önemi | Sözlü anlatım, tartışma |
| 5 | Turistleri yerel mutfak ve mutfak etkinliklerine yönlendiren motivasyonlar | Sözlü anlatım, tartışma |
| 6 | Yerel mutfakların tanıtım ve pazarlamasında sosyal medyanın rolü | Sözlü anlatım, tartışma |
| 7 | Türkiye'de destinasyon olarak ön plana çıkan yerel mutfaklar | Sözlü anlatım, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dünya'da destinasyon olarak ön plana çıkan yerel mutfaklardan örnekler | Sözlü anlatım, tartışma |
| 10 | Seminer sunumu ve tartışma | Sunum ve tartışma |
| 11 | Seminer sunumu ve tartışma | Sunum ve tartışma |
| 12 | Seminer sunumu ve tartışma | Sunum ve tartışma |
| 13 | Seminer sunumu ve tartışma | Sunum ve tartışma |
| 14 | Seminer sunumu ve tartışma | Sunum ve tartışma |
| 15 | Seminer sunumu ve tartışma | Sunum ve tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Türkay, O. (2014). Destinasyon yönetimi: Yönetim bilim bakış açısıyla işlevler, yaklaşımlar ve araçlar. Ankara: Detay Yayıncılık. | |
| 2 | Yılmaz, H. (2016). Dünya Mutfakları I. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları | |
| 3 | Dündar Arıkan, A. (2016). Dünya Mutfakları II. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları | |
| 4 | Yılmaz, H. (2016). Gastronomi ve Medya, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları | |
| 5 | Frost, Warwick, Williams, Kim M., Laing, Jennifer (2016), Gastronomy, Tourism and the Media, Channel View Publication | |
| 6 | Hjalager, Anne-Mette; Richards, Greg, (2002), Tourism and Gastronomy, Routledge . | |
| 7 | Dündar Arıkan, A. (2016), Türk Mutfak Kültürü. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | 8 | 2 | 40 |
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 16 | 2 | 60 |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 8 | 32 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 7 | 28 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 186 | ||